souma Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 quote name='Petter' date='Feb 17 2010, 12:23 PM' post='4628'] Anatomi: - Det friske og det syke mennesket (Wyller) - Anatomi og fysiologi (Taraldsen og Sjaastad) - Menneskekroppen (Bjålie, Haug, Sand, Sjaastad, Toverud) Bare "Det friske og det syke mennesket som er pensum.. Medikamentrekning: - Dose mengde styrke (Olsen) luer om det mangeler noe? hmm, har vært i biblio for å kunne låne disse bøkene, men de ga ingen treff sier damen!! er det skrevet riktig? tanker oxo på forfatter og sånn? kan jeg få både etternavn og fornavn? taker masse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 Ga de ingen treff? Høres veldig merkelig ut.. Men gi bibliotekaren denne informasjonen, så burde hun finne det du er ute etter: - Wyller, V. B. (2009) Det friske og det syke mennesket, 13 bind, 2. utg. Oslo, Akribe. - Sand, O., Sjaastad, Ø. V., Haug, E. & Bjålie, J. G. (2006) Menneskekroppen: fysiologi og anatomi, 2. utg. Oslo, Gyldendal akademisk. - Olsen, L. A. (2007) Praktisk medikamentregning; dose, mengde, styrke. Cappelen Damm Og når det gjelder Taraldsen og Sjåstad så er vel det et kompendium (?) og dermed ikke sikkert du får tak i det annet enn ved skolebiblioteket, evt. fjernlån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
souma Posted February 21, 2010 Author Report Share Posted February 21, 2010 Ga de ingen treff? Høres veldig merkelig ut.. Men gi bibliotekaren denne informasjonen, så burde hun finne det du er ute etter: - Wyller, V. B. (2009) Det friske og det syke mennesket, 13 bind, 2. utg. Oslo, Akribe. - Sand, O., Sjaastad, Ø. V., Haug, E. & Bjålie, J. G. (2006) Menneskekroppen: fysiologi og anatomi, 2. utg. Oslo, Gyldendal akademisk. - Olsen, L. A. (2007) Praktisk medikamentregning; dose, mengde, styrke. Cappelen Damm Og når det gjelder Taraldsen og Sjåstad så er vel det et kompendium (?) og dermed ikke sikkert du får tak i det annet enn ved skolebiblioteket, evt. fjernlån. syntes oxo at det var maerkelig at de ikke kunne finne ut! men tusen takk for presis svar, så skal prøve den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 Ja, det hørtes litt snålt ut.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stöy Posted February 26, 2010 Report Share Posted February 26, 2010 Ga de ingen treff? Høres veldig merkelig ut.. Men gi bibliotekaren denne informasjonen, så burde hun finne det du er ute etter: - Wyller, V. B. (2009) Det friske og det syke mennesket, 13 bind, 2. utg. Oslo, Akribe. - Sand, O., Sjaastad, Ø. V., Haug, E. & Bjålie, J. G. (2006) Menneskekroppen: fysiologi og anatomi, 2. utg. Oslo, Gyldendal akademisk. - Olsen, L. A. (2007) Praktisk medikamentregning; dose, mengde, styrke. Cappelen Damm Og når det gjelder Taraldsen og Sjåstad så er vel det et kompendium (?) og dermed ikke sikkert du får tak i det annet enn ved skolebiblioteket, evt. fjernlån. Jeg er på jakt etter "Det friske og det syke mennesket", men ser at den finnes i mange, mange utgaver... hvordan skal jeg vite hvilken som er den riktige? Selv med de opplysningene nevnt ovenfor finner jeg flere eksemplarer. Noen heter 1 & 2, andre har romertall. Heller mot den som heter IV, i og med at den kommer opp først i alle søk, og er oppdatert i 2009. Er jeg på rett vei? http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4017725 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 26, 2010 Report Share Posted February 26, 2010 Jeg er på jakt etter "Det friske og det syke mennesket", men ser at den finnes i mange, mange utgaver... hvordan skal jeg vite hvilken som er den riktige? Selv med de opplysningene nevnt ovenfor finner jeg flere eksemplarer. Noen heter 1 & 2, andre har romertall. Heller mot den som heter IV, i og med at den kommer opp først i alle søk, og er oppdatert i 2009. Er jeg på rett vei? http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4017725 Det friske og det syke mennesket er et verk på 6 bind, så du må ha både I, II, III, IV, V, VI (eller 1, 2, 3, 4, 5 og 6 om du vil). Det finnes i to utgaver; den eldste (ser slik ut) kom ut i 2006 tror jeg, og den nyeste (ser slik ut) kom ut i 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stöy Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Det friske og det syke mennesket er et verk på 6 bind, så du må ha både I, II, III, IV, V, VI (eller 1, 2, 3, 4, 5 og 6 om du vil). Det finnes i to utgaver; den eldste (ser slik ut) kom ut i 2006 tror jeg, og den nyeste (ser slik ut) kom ut i 2009. Oi. Ja, da er det ikke rart jeg ikke skjønte noe. Da forstår jeg jo at jeg bør prøve å få tak i noen brukte bøker, med tanke på den solide prisen og antallet man må ha. Haha, takk for hjelpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Oi. Ja, da er det ikke rart jeg ikke skjønte noe. Da forstår jeg jo at jeg bør prøve å få tak i noen brukte bøker, med tanke på den solide prisen og antallet man må ha. Haha, takk for hjelpen! Bare hyggelig! www.ibok.no er en fin ressurs for å kjøpe brukte pensumbøker, og jeg ser at det er 6 stk som selger hele verket for 1300 - 2000kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stöy Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Bare hyggelig! www.ibok.no er en fin ressurs for å kjøpe brukte pensumbøker, og jeg ser at det er 6 stk som selger hele verket for 1300 - 2000kr. Åh, herlig! Takk igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts