Jump to content
Sykepleiediskusjon

sykehuspraksis


MisSNuRse

Recommended Posts

Hei =) nå er det snart på tide at vi skal få ønske oss hvor vi vil ha sykehus praksis. Er veldig usikker på hvor jeg ønsker å ha medisinsk praksis. Har lyst til å være et sted der jeg lærer masse. Har tenkt litt på infeksjons post! Noen som har hvert i praksis eller jobbet/jobber der?

Eller har noen, andre forslag til lærerike avdelinger innen medisin?

 

Hilsen Sykepleier student som gleder seg masse til sykehus praksis :)

Link to comment
Share on other sites

En nefrologisk post har mye eldre folk, med ikke bare nyreproblemer, med ofte hjerte-, og lunge problemer også. Der KAN du lære mye, men baksiden er vel at i en første sykehuspraksis kan du ende opp med mye stell om du eer uheldig. Ellers ville jeg kanskje gått for lunge? Eller intensiv om det er mulig å velge!

Link to comment
Share on other sites

Hei =) nå er det snart på tide at vi skal få ønske oss hvor vi vil ha sykehus praksis. Er veldig usikker på hvor jeg ønsker å ha medisinsk praksis. Har lyst til å være et sted der jeg lærer masse. Har tenkt litt på infeksjons post! Noen som har hvert i praksis eller jobbet/jobber der?

Eller har noen, andre forslag til lærerike avdelinger innen medisin?

 

Hilsen Sykepleier student som gleder seg masse til sykehus praksis :)

På en medisinsk sengepost lærer du mye uansett hvor du havner.

Vær aktiv, og oppsøk læresituasjoner.

Er du heldig, så kan du kanskje få hospitere på røntgen en dag, slik at du får se alle de ulike røntgenundersøkelsene som foretas, kanskje du kan få være med anestesi en dag, du kan være på lab en dag, ta masse blodprøver f.eks. Kort sagt, bli med på alt du k a n få være med på :rolleyes:

Dessuten så får man et helt annet bilde på både sykdomslære og anatomi når man kommer i befatning med syke mennesker, og plutselig har noe å henge kunnskapen sin på. Det er også mye lettere å huske symptomene på f.eks nyresvikt hvis du har en nyresviktpas. og må være obs på hva som kan skje med vedkommende :rolleyes:

Lykke til - sykehuspraksis er gøy!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy