Jump to content
Sykepleiediskusjon

Veiledning av sykepleierstudenter


Guest Sykepleier12

Recommended Posts

Guest Sykepleier12

Hei alle erfarne sykepleiere og sykepleiestudenter.

 

Trenger og rådføre meg litt, og dette er jo et perfekt sted å gjøre det på.

 

Jeg er nå kontaktsykepleier for en student. Hun spør og tar initiativ til oppgaver, men oppleves for meg og andre rett og slett sur. Hun har også mye og jobbe med i forhold til pasienter med tanke på kommunikasjon og rett og slett det at hun oppleves brå og sur. Også veldig sjeldent at hun hilser på pasientene. Jeg har på en ordentlig måte prøvd å si at det er vanlig høflighet og at man alltid presenterer seg, men virker ikke som hun tar det til seg. Vi skal ha midtevaluering neste uke. Synes det er vanskelig å skulle legge frem disse negative sidene på en ordentlig måte, helst skulle jeg vel bare spurt om hun egentlig vil bli sykepleier for det ser jo ikke sånn ut. Noen som har noe forslag til hva jeg skal gjøre? For å være ærlig synes jeg pga hennes personlighet at hun ikke passer som sykepleier, men samtidig så er det vanskelig å varsle om stryk pga hun tar initiativ og spør en god del.

 

Noen som har noen råd til hvordan jeg skal gjøre dette?

 

Mvh Kontaktsykepleieren

Link to comment
Share on other sites

Slikt er SÅ vanskelig.

Har du snakket med læreren hennes? Hvis ikke hadde jeg gjort det før evalueringen. Kanskje dere sammen finner ut en fin måte å si i fra om dette. At dere klarer å snakke med henne om problemet uten å kritisere. Det er jo en hårfin balansegang for studenter er så sårbare. Hvis du søker litt i dette forumet vil du finne mange studenter som er redde og fortvilet i praksis. Målet er jo at man gir henne en mulighet til å jobbe med dette og kanskje utvikle seg. Kan jo være at det er noe som plager henne som gjør at hun oppfører seg slik. Men dette er vanskelig, lykke til uansett. Vet jo ikke om dette var til noe hjelp da, men det er noen av mine tanker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy