Jump to content
Sykepleiediskusjon

Medikamentrekning


Karina

Recommended Posts

Er usikker på to streker under svaret.

når eg har vist utrekningene og reknet ut det endelige svaret, streker eg to streker under svaret etter likhetsteiknet og så må eg skrive ein liten ettertekst med svar og streker to streker under det. Er det lov? går det greit. eller er det kunn lov å bruke 2 streker ein gong per oppgave.

 

og f. eks. dersom eg skal rekne om 150 minutter til timer og min. og da får en kansje to reknestykker der en skal finne antall timer i det første reknestykket og et nytt reknestykke der ein skal rekne ut minutter. er det lov å streke to streker under svaret i begge reknestykkene. og streke 2 streker under svarteksten f. eks. 150 minutter tilsvarer 2 t og 30 min.

er usikker på dette? oppfatter det som strengt.

 

og opplever det er lett og streke under svar gjennom utrekningene på veien til det endelege svaret. evt. bølge over det med pennen dersom det skjer?

 

takk for svar.!

Link to comment
Share on other sites

Først av alt: tror ikke dette er noe du akkurat stryker på. Men kan jo være greit å ha et ryddig oppsett... Da skal det være to streker kun under det endelige svaret. På mellomregninger skal det en strek under svaret.

 

Ellers vil jeg anbefale deg og kladde hele oppgaven først, og så føre inn til slutt. Da slipper du å måtte stryke over så mye, og du får en oversiktelig besvarelse. I utgangspunktet (hvis en kan det) har en veldig god tid på denne eksamen.

 

Håper du ble noe klokere! Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Hos oss skulle vi alltid ha to streker under svaret, for at det ikke skulle være noen tvil om hva det er vi har funnet svaret på!

 

Når det kommer til kladd/ikke kladd er det veldig delt hva man mener er greit å gjøre. Noen av lærerne anbefalte oss faktisk til å ikke kladde, siden noen hadde skrevet feil, glemt av komma osv, når de førte inn. Den ene læreren argumenterte med at man var mer sliten i hodet, og mindre konsentrert etter å ha regnet gjennom settet en gang, og at man lett kunne begynne å tvile på egne svar. Man skulle visst alltid stole på magefølelsen hvis man var i tvil. De bryr seg ikke så mye om oppsettet er dårlig, så lenge det kommer klart frem hvilken oppgave du har svart på, og hva som er svaret. Jeg førte rett inn, og brukte trekanten og streka to streker under svaret inni denne, så gikk jeg over oppgavene til slutt, og så hva det var de hadde spurt om, og om det var det jeg hadde svart på. Kontrollerte også på kalkulatoren hundre ganger. Gikk veldig greit for meg! Ei i klassen hadde gjort helt riktig på kladden, men klussa det til på innføringa, siden hun hadde begynt å tvile på seg selv.

 

Lykke til, om du ikke har hatt den! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy