Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe som sykepleier


SurreSofie

Recommended Posts

Jeg er 29 år, er samboer og har en sønn på 14 mnd.

 

Har akkuratt kommet tilbake fra fødselspermisjon, jobber i hjemmesykepleien i en bydel i Oslo, hvor jeg har jobbet siden jeg ble ferdigutdannet i 2007.

 

Jeg er ikke fornøyd i jobben, og tenker at jeg kan ha godt av forandring. Men spørsmålet er hva skal jeg gjøre?

 

Problemet med å jobbe i hjemmetjenesten er at jeg synes at hverdagene er litt kjedelige, det går stort sett på de samme arbeidsoppgavene, som stell, mat etc. Litt lite utfordrende...Det er jo mye rundt brukerne, som samarbeid med pårørende, sykehus etc. og generell oppfølging, MEN frustrasjonen min ligger i at vi ikke har tid.

 

En annen grunn til at jeg tenker på å bytte jobb, er at jeg føler det blirlitt for negativt å jobbe med eldre, kunne tenke meg å hatt en hverdag, hvor det meste ikke bare dreier seg om sosiale problemer, psykiatri og elendighet....

 

Også ønsker jeg meg mer erfaring, begynnte i hjemmetjenesten rett etter endt utdanning...

 

Kunne tenke meg å ta videreutdanning for å bli helsesøster, men er så vanskelig å få jobb..Eller ha en litt mer adm. jobb...der jeg jobber nå er det bare dagtid, og er superfornøyd med det...kan tenke meg det hvis jeg først skal bytte jobb..

 

Noen som har erfaring, og tips?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Det er mange steder man kan få dagarbeid :) Legesenter, poliklinikk, bedrifthelsetjenesten, dakirurgisk avdeling for å nevne noe. Eller så kan du jo vidreutdanne deg innen administrasjon eller heslesøster slik du er inne på. Men disse alternativene har du kanskje tenkt på allerede?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Det er mange steder man kan få dagarbeid :) Legesenter, poliklinikk, bedrifthelsetjenesten, dakirurgisk avdeling for å nevne noe. Eller så kan du jo vidreutdanne deg innen administrasjon eller heslesøster slik du er inne på. Men disse alternativene har du kanskje tenkt på allerede?

 

Takk for svar:)

 

Helsesøster har jeg veldig lyst til, men tror at det er veldig vanskelig å få jobb, og ivertfall 100% om man ikke ønsker å bosette seg i ALta da:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy