koda Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Hei Jeg har tenkt litt på å videreutdanne meg innenfor geriatri, da arbeidsmarkedet har stort behov for denne kompetansen,både nå,og i årene framover,og jeg tenker at det da kanskje er mulighet for å forhandle seg til litt bedre lønn også. Men det jeg lurer på,jeg finner ikke utdanninger i Oslo som kvalifiserer til å bli geriatrisk sykepleier? Jeg finner bare videreutdanning i aldring og eldreomsorg,men man får kanskje tittelen geriatrisk sykepleier av denne utdanningen også? Takk for hjelpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minnie Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Du blir geriatrisk sykepleier av den videreutdanningen ja, akkurat som man blir pediatrisk sykepleier av å ta videreutdanning i barnesykepleie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koda Posted June 23, 2010 Author Report Share Posted June 23, 2010 Du blir geriatrisk sykepleier av den videreutdanningen ja, akkurat som man blir pediatrisk sykepleier av å ta videreutdanning i barnesykepleie Oki,hihi,takk:) Men er aldring og eldreomsorg,og geratrisk videreutdanning to forskjellige ting? For jeg ser geriatrisk videreutdanning finnes i flere byer,men i oslo bare aldring og eldreomsorg:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minnie Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Oki,hihi,takk:) Men er aldring og eldreomsorg,og geratrisk videreutdanning to forskjellige ting? For jeg ser geriatrisk videreutdanning finnes i flere byer,men i oslo bare aldring og eldreomsorg:) Det kan være forskjell i emner og om du får støtte (om det er godkjent), selv om det fører fram til samme tittel. Så det kan nok lønne seg å sjekke det på forhånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest_koda_* Posted July 21, 2010 Report Share Posted July 21, 2010 Det kan være forskjell i emner og om du får støtte (om det er godkjent), selv om det fører fram til samme tittel. Så det kan nok lønne seg å sjekke det på forhånd Begge utdanningene er vel godkjente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@annie Posted July 21, 2010 Report Share Posted July 21, 2010 Jeg går på aldring og eldreomsorg på UIS. Her er det i hvert fall slik at det som nå er "Aldring og eldreomsorg" het tidligere geriatri, altså det er det samme. Forklaringen vi har fått er et ønske om å sette fokus på den normale aldringsprosessen fremfor de syke gamle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jeaeve Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Hei. Jeg har videreutdanning i eldreomsorg med vekt på psykisk helse. Kan jeg få tittel geriatrisk sykepleier da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts