Jump to content
Sykepleiediskusjon

Parforhold mellom helsepersonell


Pally

Recommended Posts

Det var kanskje en noe upresis trådtittel, men skal utdype litt mer:

 

Jeg er egentlig bare ute etter en liten diskusjon rundt det med å være i et forhold hvor begge parter er sykepleiere/evt annet helsepersonell/evt to helt forskjellige profesjoner.

 

De siste fire årene har jeg hatt et nokså stabilt forhold, helt til dette nylig tok slutt. Grunnen til at det tok slutt var vel rett og slett at vi begge gled fra hverandre og vi ikke lenger hadde noe felles å snakke om. Våre forskjeller i utdanning (Ironisk nok tok hun IT-utdanning mens jeg ble sykepleier) gjorde at vi ikke hadde noe innsikt i hva hverandre drev med og heller ikke tilstrekkelig interesse.

 

Nå som jeg har fått det på avstand begynner jeg å se en slags gevinst ved å skulle være sammen med annet helsepersonell, da man til en hver tid kan reflektere forskjellig på samme problem eller ha gode faglige diskusjoner. I tillegg er det lettere å kunne reflektere over hverandres utfordringer på jobb. Nå har jeg ingen personlig erfaring med å være i forhold med annet helsepersonell, men i den grad jeg ser det fra utsiden virker det lukrativt! Hvilke erfaringer har dere gjort dere med dette? Noen her som er i et forhold med lege/fysio/vernepleier etc. og opplever dette som givende, evt ikke?

 

Leste også denne tråden på diskusjon.no: http://www.diskusjon...ic=1511279&st=0 som handler om parforhold hvor mannen har "lavstatus"-yrke i forhold til kvinnen. For dere som er sammen med en mann med lavere utdanning enn dere; hvordan er deres forhold til å bli utfordret intellektuelt på hjemmebane? Er det godt å kunne være sammen med en mann som ikke har intellektuell interesse, men heller er interessert i bil/elektronikk/hobbysnekring etc? Eller er dette et savn?

 

Håper å høre litt forskjellige meninger rundt dette! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy