Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dårlig egenpleie


runegp

Recommended Posts

Etter en meniskreseksjon på dagkirurgisk i går så må jeg bare konstatere at jeg er en irriterende pasient :angry:

Når det gjelder mine nyoperertet pasienter så tyter og maser jeg om hvor viktig det er å ikke belaste foten for tidlig, hvor viktig det er å ta smertestillende selv om en ikke har vondt, at det er viktig å ta tiden til hjelp etc etc.

 

Selv våknet jeg i natt uten smertestillende på nattbordet og måtte gå opp 2 trapper til kjøkkenet. En krykke står på badet mens den andre står i gangen...selv er jeg i stuen :D Er så rastløs at jeg holder på å gå i lufta.

I dagrapporten får jeg skrive "pasienten er følger ikke beskjeder og gjør sort sett som han vil. Informert om at alle utfall skjer på eget ansvar"

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg da som er nyoperert.

Ja det er ikke så enkelt å være pasient... Du får ta det som en nyttig erfaring og du får sikkert bedre forståelse neste gang du har en pasient som ikke klare å ta det med ro.

Men du får prøve å ta det litt med ro og god bedring :)

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg da som er nyoperert.

Ja det er ikke så enkelt å være pasient... Du får ta det som en nyttig erfaring og du får sikkert bedre forståelse neste gang du har en pasient som ikke klare å ta det med ro.

Men du får prøve å ta det litt med ro og god bedring :)

 

Finnes ikke synd på meg :) Postingen var ment litt ironisk :D

At det er en nyttig erfaring er helt klart. Særlig narkosen (TIVA) gruet jeg meg fælt til. Er vel noe med det å miste kontrollen. Gikk helt fint det og. Ganske behagelig å våkne opp rimelig klar i hodet og uten å være kvalm.

Får ihverfall tid til litt småprosjekter de neste 14 dagene

Link to comment
Share on other sites

Finnes ikke synd på meg Postingen var ment litt ironisk

Jeg forstod det ;)

 

 

Apropos det med at du var redd for narkosen synes jeg var høyst naturlig og en nyttig erfaring ja ;)

Jeg tror de fleste er redd for narkose og det er også min erfaring da jeg forberedte pasienter før operasjon. Og for oss sykepleiere blir slike ting hakket verre, kanskje? Vi vet jo så godt om alt som kan gå galt. Og så er det denne litt ubestemmelige gufne følelsen at man plutselig sovner helt uten kontroll!

Jeg personlig synes bare det å få kontrast iv er guffent,redd for å få en anafylaktisk reaksjon osv...I slike situasjoner tenker jeg på hvor mye bedre det hadde vært om jeg ikke hadde vært sykepleier, sluppet å vite alt som kunne gå galt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy