Jump to content
Sykepleiediskusjon

starte sykepleie


Guest julie

Recommended Posts

Hei, jeg skal søke sykepleie neste år.og har mye angst i forhold til studien, JEg har sett anotomi boka g ser det er 700 sider med full av detaljer, hvordan skal man lese en slik bok og flere bøker som dette?Eller er det bare det som di underviser i klassen som er viktig. Lurer på om man skal lese bok i det hele tatt .

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg synes ikke anatomien var verst, jeg synes all oppgaveskrivingneer verst. Vi har/har hatt mye oppgaveskriving alene og i grupper, og det er ikke min favoritt. Jeg liker mye bedre å lese/pugge og gjøre oppgaver på egenhånd. Men vi er forskjellige.

 

Vi fikk ihvertfall en del oppgaver å gjøre til anatomien, og de var like, om ikke vanskeligere enn eksamensoppgavene. Jeg vil anbefalle deg å lese hvert kapittel godt, både før og etter forelesningen og gjøre oppgaver. Da går det nok greit.

 

Hilsen sykepleierstudent.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ikke er forberedt på å lese mye og pugge, så bør du ikke satse på sykepleierutdannelsen. Det er masse som må pugges, også i anotomi.

Og det er mange bøker.

Undervisninga er bare i noen av emnene og det er mere ment som en støtte til alt du må lære deg.

Oppgaveskriving er også noe som krever en del av deg.

 

Men ikke se på pensum som en skrekk, man tar det tema for tema, oppgave for oppgave og dag for dag. En ting av gangen.

Har du selvdisiplin nok til å studere jevnt og trutt så går det vel rimelig greit for de fleste. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy