Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dagjobb


Szondi

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg ble for noen år siden nesten ferdig utdannet sykepleier. Manglet siste semesteret da eldstemann ble født. Etter det har jeg liksom ikke fått tatt det opp igjen. Nå er jeg alenemor til de to små guttene, og vurderer om jeg skal prøve å bli ferdig med utdannelsen nå. Det som hindrer meg mest er at jeg ikke har så veldig lyst til å jobbe mye kvelder/helger mens ungene er så små (tre og fire år). Hadde jeg derimot visst at jeg fikk en dagjobb hadde jeg ikke vært i tvil. :)

 

Så spørsmålet mitt til dere som jobber som sykepleiere er om det er noe håp for meg å finne en dagjobb når jeg er ferdig? Sikkert ikke lett å svare på, men fint dersom noen har meninger om dette.

 

Jeg bor forresten på sørlandet.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt velkommen hit :)

Jeg synes absolutt du bør fullføre utdannelsen og ikke tenke på om du får den jobben du ønsker. Ta en ting av gangen. Når du er ferdig kan du jo lete etter dagjobb og får du det ikke med en gang, så kan det jo være at du finner en slik jobb på sikt. Uansett er sykepleie en flott utdannelse å ha.

Mulighetene for å få dagjobb på sørlandet vet jeg ingenting om, men det er endel sykepleiestillinger som er på dagtid, eksempelvis poliklinikk, dagkirurgi, legemiddelkonsulent, legesentere, bedriftshelsetjeneste osv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy