Jump to content
Sykepleiediskusjon

refresh av sykepleiekunnskapene


r67

Recommended Posts

Var ferdig utdannet sykepleier i 1998. Etter en kort periode fant jeg ut at jeg ville noe annet. Tok meg en IT utdanning mens jeg jobbet deltid på akuttpsykiatrisk (da det var det mest interessante under sykepleiestudiene). Jobbet deltid i som sykepleier til 2003. Nå tenker jeg på å jobbe litt som sykepleier igjen, etter mange år i IT bransjen. Hva gjør jeg? Hvordan går jeg fram? Hvis noen erfarne skulle anbefalt meg litteratur, hva skulle jeg valgt? Jeg tenker på å gå tilbake til psykiatrien, men skjønner at klinisk kunnskap nok er svært viktig. Har noen i dette forumet tips til meg?

Link to comment
Share on other sites

Så hyggelig at du vil tilbake til yrket. Jeg har ingen erfaring fra psykiatri så jeg kan ikke tipse deg om litteratur. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med et psykiatrisk sykehus og be om ekstravakter, si som det er at det er lenge siden du har jobbet med dette, slik at de vet at du er avhengig av at det er andre sykepleiere på jobb. Et annet alternativ kan jo være at du først ber om å få hospitere noen uker på avdelingen for å lære litt. Håper noen her har litt litteratur å anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy