Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjeeeeeelp! Diakonhjemmet vs. Lovisenberg


Theaaa

Recommended Posts

Jeg har dessverre ingen erfaring med disse skolene, men ser at de får god omtale. Håper noen med erfaring kan svare deg, men i påvente kan du bla litt nedover i dette forumet ("sykepleiestudenter"). Vet at flere har skrevet og spurt om nettopp disse skolene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vinnie

Hei!

 

Jeg står mellom Diakonhjemmet og Høgskolen i Buskerud, ikke lett valg å ta..

Jeg kunne også tenkt meg å hørt litt mer om erfaringer rundt Diakonhjemmet..

 

Lykke til med valget ditt!

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Jeg studerer spl på Diakonhjemmet, går deltid og er på 3. år nå. Jeg er veldig fornøyd med skolen. Det er mindre miljø enn ved de større høyskolene, noe som gjør at man får bedre oppfølging og blir sett mer, føler jeg. Studentmiljøet er bra, såklart annerledes å gå deltid enn heltid da vi på deltid ikke sees hver dag, men vi gleder oss til hver gang vi møtes, og det virker som de fleste er ganske motiverte og engasjerte. Jeg gikk mitt første år på universitet, og det er stor forskjell! For å si det slik så har jeg fått gode karakterer ved Diakonhjemmet, som jeg ikke hadde oppnådd tidligere, mye av det er pga bedre opplegg og mindre miljø på Diakonhjemmet :) Jeg kan ikke si noe om Lovisenberg da jeg ikke har kjennskap til den skolen, men hører de også har godt rykte. Jeg har iallefall bare fått positive tilbakemeldinger når jeg sier jeg går på Diakonhjemmet, så folk der ute ser på det som en veldig god skole. Når det gjelder det kristne, så spiller det ingen rolle, man trenge ikke være kristen for å gå der, slik det var før i tiden. Tror heller det er få kristne. Men kanskje det e pga de kristne/diakonale grunnverdiene at skolen(e) er gode uansett :) Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar ! :) Jeg har bladd litt nedover i de forskjellige diskusjonene her, og begge skolene nevnes en del. Jeg har bikket litt mer mot Diakonhjemmet ettersom de har mindre klasser og derfor kanskje enda bedre oppfølging? Blir spennende å se hva jeg til slutt ender på. ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Bente Kristin Johansen

Hei :-) Skal velge mellom Diakonhjemmet, Lovisenberg eller Høgskolen i Oslo for sykepleierutdanning. Ser at dere mener Diakonhjemmet og Lovisenberg er best... noen som vet mer pr nå og kan si mer om hvilken av de to som er best?

 

Supertakknemlig for info :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Jeg går første året på Lovisenberg nå, og er veldig fornøyd. Har heller ikke vært noe problem å få seg jobb da Lovisenberg har et veldig bra rykte på seg. Anbefaler Lovisenberg på det sterkeste.

Har ingen relasjoner til Diakonhjemmet dessverre, så vet ikke hvordan de er i forhold til Lovisenberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy