Guest Miri Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Fortynner dere Ketorax? Hvorfor, hvorfor ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Jeg har aldri fortynnet når jeg har gitt Ketorax iv, men det hadde kanskje vært lurt med tanke på årene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miri Posted August 3, 2013 Report Share Posted August 3, 2013 Ok, fikk beskjed av en spl at det måtte jeg alltid gjøre. Men fikk ikke noe svar på hvorfor, bare at det gjorde alle. Så lurte på om det ikke var bra å gi ufortynnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nursy Posted August 5, 2013 Report Share Posted August 5, 2013 Jobber på en kirurgisk avdeling hvor vi gir mye Ketorax. Vi blander det ut for at vi kan dosere det enklere. Ketorax har styrken 5mg/ml og ampullen inneholder 1 ml. Skal du gi pasienten 2 mg Ketorax ufortynnet, må pasienten ha 0,4 ml, noe som kan være vanskelig å få nøyaktig i en sprøyte. Hos oss blander vi Ketorax ut med 4 ml saltvann, slik at den ferdige blandingen blir 1mg/ml og pasienten skal ha 2 ml fra sprøyta for å få i seg 2 mg Ketorax. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tor Posted September 11, 2013 Report Share Posted September 11, 2013 Jeg gjør litt begge deler. Av og til gir man 2,5 mg + 2,5 mg (0,5 ml) eller blander ut til 1 mg/ml i 5 ml sprøyte. Utblandingen er kun er forenkling for å dosere medikamentet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.