NurseAnna Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Eg har lyst å begynne på sjukepleien. Har berre 3 i matte frå vidaregående og nokon sier at medikamentregning er kjempe vanskelig.... Er det så vanskelig at eg ikkje klarer det når eg gjekk ut med 3 i matte på vidaregåande? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trinity89 Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Jeg gikk ut med en 2'er og stod på første forsøk, så karakteren din fra VGS trenger ikke nødvendigvis å bety noe. Utregningene og formlene man bruker i medikamentregning er relativt enkle og noe du fint lærer deg hvis du bruker noen timer for å sette deg inn i det og øver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Medimkamentregninga er enkel matematikk, med pluss, minus, ganging og deling, samt litt prosentregning. Selve matematikken er altså elementær, det vanskeligste for mange er å bruke gitte opplysninger riktige, og å forstå hva det faktisk spørres etter og hva man skal regne ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.