Guest Johanna89 Posted September 18, 2013 Report Share Posted September 18, 2013 Noen som har noen tips ang studieteknikk på sykdomslære? Har 18 uker på meg =) Blir veldig glad for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted September 18, 2013 Report Share Posted September 18, 2013 Jeg jobbet faktisk ganske mye i tida før eksamen i sykdomslære (på hjertemed. avd). Prøvde å knytte teori og praksis sammen, slik at jeg fikk litt knagger å henge teorien på. I tillegg leste jeg selvfølgelig en del på de viktigste sykdommene og skrev notater. Fikk A på eksamen, så det funka bra for meg ihvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johanna89 Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Takk for svar =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Saga Posted September 29, 2013 Report Share Posted September 29, 2013 Hei! Jeg har litt klisterhjerne, så for meg var det å lese gjevnt og trutt det som funket. Men det er også viktig å luke ut det mindre viktige. På min eksamen fikk vi f.eks. ingenting om sykdommer i kjønnsorganene, eller huden, osv. Jeg sier ikke at det er umulig å ikke få det, men tenk på hva de viktigste sykdommene for en sykepleier kan være. Slag, kreft, diabetes og hjerteinfarkt? Eller kan det være bakteriell vaginose, policystisk ovariesyndrom, eller Huntington? Hva tror du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stratoskua Posted October 4, 2013 Report Share Posted October 4, 2013 Jeg hadde jobb på et sykehjem i perioden jeg leste på sykdomslære. Det som hjalp for meg, var å bli kjent med beboerne med de ulike sykdommene. Da kunne jeg tenke på dem, sette meg inn i behandliger, tiltak, symptomer og mye mer. For meg var det til stor hjelp, å tenke på noen med de forskjellige sykdommene og se hvordan dem var. Leste også en god del. Jobbet med oppgaver, hadde samarbeid med andre i gruppa hvor vi laget presentasjon for hverandre, vi hadde skuespill (hver hadde sin sykdom uten å si det til de andre, så spilte vi med symptomer, latet med medisiner og var på " behandling"). Har funnet meg ei fantastisk studiegruppe, og vi prøver å være kreativ så læringen ikke blir så kjedelig og tung. For oss hjelper det utrolig godt, vi har det veldig morsomt samtidig som vi bruker tiden på noe positivt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.