Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloroppgave Barn og mishandling


Guest Monika

Recommended Posts

Guest Monika

Heisann!

 

Jeg trenger litt hjelp. Jeg står helt fast når det kommer til å formulere en problemstilling, jeg har tenkt å skrive om hvordan vi sykepleiere kan hjelpe barn som er blitt mishandlet. Det er jo mange barn som kommer inn på sykehus, men som blir sendt ut igjen med en brukket arm og hvor foreldrene unnskylder det med at barnet falt ned ifra sofaen. Jeg har lyst å skrive om hvordan vi sykepleiere kan i et tidlig stadie gå inn å mistenke mishandling? evt hva vi kan gjøre for videre oppfølgning når vi har en dårlig magefølelse. Hva tror dere?

 

På forhånd tusentakk for svar!

 

Monika

Link to comment
Share on other sites

Jaa... men det skal vell kunne gå ant å vinkle det inn til et sykepleieperspektiv..tror du ikke? Det er som regel sykepleierne som skal delta i behandlingen av barnet når det er kommet til sykehuset. Det er vi som skal vise de trygghet og være en støtteperson om de trenger det. Vi kan blant annet arbeide med å ivareta verdigheten til barnet - noe som handler om å bekrefte personens egenverdighet og forstå hvem de er, og ivareta de for den de er. Vi skal forebygge og behandle. Det må da være noe som kan være sykepleiefokusert..eller bør jeg legge dette temaet helt bort?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy