Feline Posted October 29, 2013 Report Share Posted October 29, 2013 Når jeg leser beskrivelsen av dette studiet, så synes jeg det minner veldig om intensivsykepleie... Hva er egentlig forskjellen på master i avansert klinisk sykepleie og videreutdanning i intensivsykepleie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Nå vet jeg ikke om dette gjelder for alle skoler,men hvis man tar en master i avansert klinisk sykepleie ved HIALS har man ikke praksis. De har organisert studiet slik at første året ved videreutdanning i intensivsykepleie er første året ved masteren (men minus praksis). Studiet er slik at om jeg ønsker å bygge ut etter fullført videreutdanning kan jeg ta den på 1 år fulltid. Hovedforskjellen er vel at etter en master har man teoretisk kunnskap og ikke nødvendigvis praktisk kunnskap. Vet at det finnes master i intensivsykepleie som kan tas i Norge,men har ikke lest fagplanene da dette ikke har vært aktuelt for meg. Antar at disse har praksis i tillegg til teori. Les fagplaner og studieplaner så får du ganske god innsikt i hva studiet innebærer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.