Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bipolare pasienter


Synne83

Recommended Posts

Hva som er lovpålagt er jeg litt usikker på, men jeg ville ihvertfall hørt med mor (i en normalfase) og far om hva de informerer datteren om. Jeg ville også vært på tilbudssiden med samtale med både far og datter (evt mor og, i en normalfase) samt tilby samtale med datteren alene. Det er viktig at datteren blir sett som pårørende, og får den informasjonen hun trenger for å kunne fungere normalt i skolesituasjon og hverdagen hjemme. Det er ikke lett å være 13 år og ha en mor med så svingende humør som det bipolar lidelse kan frembringe.

Link to comment
Share on other sites

http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/barn-som-parorende/Publikasjoner/barn-som-parorende.pdf

 

Les denne så regner jeg med du har det på plass. Du plikter å registrere barnet i pasientens journal som pårørende. I Doculive ligger egne maler som alltid skal fylles ut. I psykiatrien vet jeg at dette har vært omdiskutert, men usikker på utfallet.

Om du er i tvil om barnet blir ivaretatt er du lovpålagt (!) å sende bekymringsmelding til barnevernet, evt via din leder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy