Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbintervju sykepleier


TMA

Recommended Posts

Hei.

Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier. Skal fortløpende på jobbintervju på ulike sykepleierstillinger. Jeg ønsker å forberede meg litt på forhånd.

 

Hva skal man svare dersom man får spørsmål:

Hva er du god på?

Hvorfor bør vi velge deg?

 

Hva er positivt for et intervju, i lønnsforhandling?

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)

Hvis de spør om hva du er god på, får du svare som sant er,nettopp det du er flink til. Det kan være alt fra samarbeide, til mer sykepleiespesifikke ting. Tenk igjennom det du er flink til og det du interesserer deg ekstra for. Eksempelvis var jeg veldig opptatt av å gi pasienten god informasjon, ivareta pårørende og gi god terminal pleie da jeg jobbet på sykehus. I ett intervju ville jeg sagt det, hvis det passet i forhold til stillingen. Jeg tenker du trenger ikke bare si det du selv vet du er flink til, men også det som du brenner for.

 

Neste spørsmål hvorfor de bør velge nettopp deg, da ville jeg tenkt igjennom om du har noe erfaring eller kunnskap som vil komme gunstig ut i forhold til jobben. Kanskje Bacheloroppgaven din er ett slikt eksempel? Det er vel også en grunn til at du har valgt å søke jobb på akkurat det stedet. Si da feks at du er spesielt interessert i denne pasientgruppen og spesifiser hvorfor. En arbeidsgiver vil gjerne ansette en person som er genuint interessert i jobben sin, ikke en som tar denne jobben i mangel av noe annet.

Du får ha lykke til og fortell oss gjerne hva de spurte om etter at du har vært til intervju.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy