Jump to content
Sykepleiediskusjon

Når en bekjent blir pasient hos deg


Guest Guest

Recommended Posts

Guest Guest

Jeg lurer på hvordan dere gjør det da? Dersom dere jobber på en "vanlig" avdeling, så kan man jo bare bytte pasienter. Slik du får en pasient til en annen sykepleier, mens den andre sykepleieren får den pasienten du kjenner.
Men hva skjer om du jobber på akutten, legevakt o.l. og det kommer inn en bekjent som du vet ikke ville likt å ha deg tilstede? (f.eks. på grunn av "intime/private" skader/psykiske problemer, vet ikke helt hva jeg skal beskrive det som...eller en som du ikke ønsker å vite private ting om).

Er jo ikke alltid man få en sykepleier til å ta over for deg. Og i noen tilfeller får man jo ikke navnet på pasienten før pasienten er kommet, og da er det på en måte for sent å få en annen sykepleier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt mange bekjente som pasienter, og jeg har også måtte hjelpe disse på kvelds og nattevakter. Der gjelder vel å være naturlig, behandle dem som en hver annen pasient. Jeg synes det har gått greit. Har også opplevd selv å være pasient og da var den en sykepleier som tok meg i mot som jeg kjente fra før (mor til en gutt i klassen til sønnen min) Hun var så fin, hun viste sin sterkeste medfølelse over at jeg var blitt syk, og hjalp meg igjennom det post operative forløpet. Syntes egentlig det var litt godt å henne der, selv om vi kjente hverandre. Jeg klarte å være pasient og hun sykepleier.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy