Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fastvakt på natt


CONSI

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Jeg er sykepleierstudenter på andreåret og nå arbeider jeg på en bolig for kronisk syke barn på Vestlandet. Våre barn er så syke at de trenger oppfølging døgnet rundt, på grunn av sine komplekse somaliske utfordringer. Jeg var først på stedet når jeg var i praksis på førsteåret og nå tar jeg ekstravakter på stedet. Hender også at jeg blir lånt ut til å være fastvakt hos andre barn i nærheten, som behøver tilsyn 24 timer i døgnet.

 

Jeg har kommet frem til noe jeg synes er svært vanskelig. Hittil har jeg tatt tre av mine kolleger i å sove og forleden natt har jeg også tatt en av de kollegene i å sove, igjen. Det jeg tidligere har gjort er at jeg har sagt i fra til min kollega om at dette ikke er akseptabelt, kommet med tilbud om å bytte slik at man får avbrekk iløpet av natten. Dette har ikke vært ønskelig. På de gangene jeg har opplevd dette, har jeg skrevet avvik, siden jeg mener dette er svært alvorlig og at dette ikke er forenelig med den faglige forsvarligheten jeg mener man bør ha, når man arbeider med mennesker med kroniske sykdommer, som er avhengig av tilsyn og bistand 24/7. Nå har det altså skjedd igjen. Tidligere når jeg har oppdaget dette, har jeg skrevet avvik. Jeg er redd for hva som kommer til å skje når jeg nå skriver avvik på det samme igjen og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg ikke greier å ha tillit til mine kolleger.

 

- Noen som har opplevd der samme og kan gi meg råd?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy