Jump to content
Sykepleiediskusjon

Få tid til videreutdanning..


Guest Anette

Recommended Posts

Guest Anette

Hei hei!

Skriver for å høre litt hvordan andre har gjort det, sånn rent praktisk og for å få ting til å gå opp. Vi har to små barn under tre år. Er i fast jobb, og er sulten på mer skole! I utgangspunktet ønsker jeg anestesi. Her jeg bor er det et stykke til nærmeste skole, ca 5 t. Og vi har ingen planer om å flytte med det første. Dessuten har jeg fast jobb i kommunen. Skjønner ikke helt hvordan en evt videreutdanning skulle blitt min greie..! Forslag til løsninger? I forhold til kidsa, at jeg har fast jobb og avstander. Vil gjerne høre hvordan dere andre har løst det. :) på forhånd takk for svar!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg går videreutdanning i intensiv nå og er ferdig til jul. Utdanningen er betydelig tøffere enn grunnutdanningen. Selv om jeg har tatt fag og emner helt siden jeg ble ferdig sykepleier, er videreutdanningen to knepp tøffere enn jeg forestilte meg. Du MÅ være motivert og dedikert for å få gode resultater. Mine tre barn er store (tenåringer). Jeg bor sammen med barnas far, og har full støtte på hjemmebane. Bor på hybel i teoribolkene og har praksis i hjemby - omtrent slik det ville blitt for deg kan jeg se for meg. Forsøker å lese slik at jeg har fri i helgene. Lese fra 06.30 til 7.40, skole fra 8 til 16 mandag til torsdag. Middag og avslapning til kl 18. Lese til 20. Joggetur med dusj, lese fra 21 til jeg skal sove. Buss hjem torsdag ettermiddag. Studiedag stort sett hver fredag i teoribolk. Praksis har en studiedag annenhver uke, forsøker å "samle opp" studiedager opp mot eksamenstider.

Videreutdanning er kjempespennende. Krevende, men ikke umulig å gjennomføre :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy