Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva er lurt å repetere på sykdomslære og farmakologi?


nurse94

Recommended Posts

Jeg tenker å repetere litt sykdomslære og farmakologi nå i sommer. Sykdomslære og farmakologi er jo store tema, så jeg lurer på om noen med sykepleiererfaring kunne gitt noen tips om hva som er "viktigst" og lurest å repetere før 2 året på sykepleien?

Link to comment
Share on other sites

Vet du hvor du skal i praksis til høsten? I tilfelle kan du jo lese om de sykdommene du kommer til å støte på der.

Ellers er det enkelte sykdommer som alltid vil være aktuelt å kunne mye om nesten hvor enn du er i praksis. Eksempler kan være hjerteinfarkt, DVT, lungeemboli, pneumoni, anafylaksi, sepsis, UVI, diabetes. Når det gjelder farmakologi, kan analgetika, antiemetika, antidiabetika, antibiotika, hjerte og kar medisiner og antikoagulasjonsmidler være veldig aktuelt å repetere.

Link to comment
Share on other sites

Vet du hvor du skal i praksis til høsten? I tilfelle kan du jo lese om de sykdommene du kommer til å støte på der.

Ellers er det enkelte sykdommer som alltid vil være aktuelt å kunne mye om nesten hvor enn du er i praksis. Eksempler kan være hjerteinfarkt, DVT, lungeemboli, pneumoni, anafylaksi, sepsis, UVI, diabetes. Når det gjelder farmakologi, kan analgetika, antiemetika, antidiabetika, antibiotika, hjerte og kar medisiner og antikoagulasjonsmidler være veldig aktuelt å repetere.

Takk for svar! Vet dessverre ikke hvor jeg skal i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy