nurse94 Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Jeg tenker å repetere litt sykdomslære og farmakologi nå i sommer. Sykdomslære og farmakologi er jo store tema, så jeg lurer på om noen med sykepleiererfaring kunne gitt noen tips om hva som er "viktigst" og lurest å repetere før 2 året på sykepleien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Vet du hvor du skal i praksis til høsten? I tilfelle kan du jo lese om de sykdommene du kommer til å støte på der. Ellers er det enkelte sykdommer som alltid vil være aktuelt å kunne mye om nesten hvor enn du er i praksis. Eksempler kan være hjerteinfarkt, DVT, lungeemboli, pneumoni, anafylaksi, sepsis, UVI, diabetes. Når det gjelder farmakologi, kan analgetika, antiemetika, antidiabetika, antibiotika, hjerte og kar medisiner og antikoagulasjonsmidler være veldig aktuelt å repetere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurse94 Posted June 20, 2014 Author Report Share Posted June 20, 2014 Vet du hvor du skal i praksis til høsten? I tilfelle kan du jo lese om de sykdommene du kommer til å støte på der. Ellers er det enkelte sykdommer som alltid vil være aktuelt å kunne mye om nesten hvor enn du er i praksis. Eksempler kan være hjerteinfarkt, DVT, lungeemboli, pneumoni, anafylaksi, sepsis, UVI, diabetes. Når det gjelder farmakologi, kan analgetika, antiemetika, antidiabetika, antibiotika, hjerte og kar medisiner og antikoagulasjonsmidler være veldig aktuelt å repetere. Takk for svar! Vet dessverre ikke hvor jeg skal i praksis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Takk for svar! Vet dessverre ikke hvor jeg skal i praksis. Men vet du om du skal i praksis i kirurgi, indremedisin, psykiatri eller hva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurse94 Posted June 20, 2014 Author Report Share Posted June 20, 2014 Men vet du om du skal i praksis i kirurgi, indremedisin, psykiatri eller hva. Er enten kirurgi eller indremedisin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Ja da er ihvertfall de sykdommene jeg nevnte aktuelle. Lykke til med lesingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.