Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har tatt meg vann over hodet


Guest Paola

Recommended Posts

Hei!

Som tittelen tilsier, så er jeg litt redd for at jeg har kanskje dummet meg litt ut. Saken er at jeg har studert litt før (er 23), og nå har jeg begynt på min tredje utdannelde (rettvitenskap ved UiB). Det begynner å gå opp for meg at det er utrolig mye arbeidskrav og det er litt vanskelig for meg i og med at jeg ikke tar ting så lett og fort. For som regel gjort og levert alt jeg skal, men det er tungt og slitsomt. Jeg har alltid vært interessert i politikk, samfunn, menneskerettigheter o.l. I teorien burde både journalistikk (studerte dette aller først) og juss fungert for meg, men nå er jeg usikker.

Tidligere i år hadde jeg en liten pause hvor jeg jobbet på en skole som assistent for et barnevernsbarn. Det var en veldig tøff oppgave, og det krevde veldig mye av meg både psykisk og fysisk, men det var veldig spennende. Jeg fikk høre at jeg burde jobbe med mennesker, siden jeg har så god tilnærming (sikkert fordi jeg er introvert).

 

Det som er litt vanskelig er at jeg ikke vet om jeg tørr å begynne på min fjerde utdennelse. Det virker så utrolig tullete. Da jeg søkte i vår var det snakk om å enten gå for sykepleie eller jus. Jeg tror statusjaget og høre hvor glad og stolte alle i familien min ble for at jeg i det hele tatt vurderte jus, gjorde at jeg valgte det. Og nå er jeg så usikker!

Jeg er ikke redd for turnusjobbing ettersom jeg har jobbet ganske mye i butikk og er vant med rare arbeidstider.

Men jeg vet ikke om jeg tørr, for jeg tenker både på alderen min og Lånekassen. Det er så mange faktorer.

Også lurer jeg på en litt mer konkret ting, har hørt at man som sykepleie kan få master sponset av arbeidsgiveren sin. Er det noen som kjenner til eller har oversikt over dette?

Takk for alle svar på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig vanskelig å finne ut hva man skal studere, og mange prøver og feiler endel inntil de finner noe som passer dem.

Jeg synes på ingen måte at alderen din skal være en hindring for å søke på sykepleierutdannelsen. Hvis du synes det høres interessant ut, synes jeg du skal søke. Jeg tror det er veldig viktig å velge ut fra hjertet det man skal studere og ikke bare det som høres lurt ut eller som gir status.

Lykke til med valget ditt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy