Guest anonym Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Hei! Jeg har tenkt mye på det å utdanne seg til sykepleier. Holder for øyeblikket på med et par eksamener slik at jeg kan søke meg inn med 23/5 regelen. Er det noen som har søkt seg inn på det grunnlaget før? Tenker for så vidt deltidstudium, men er så fryktelig usikker på om jeg vil komme inn på skole. Har samfunn og engelsk fra før av, holder nå på med historie, matte, naturfag og norsk (muntlig, skriftlig og sidemål). Om jeg får 3'ere, kanskje et par 4'ere, er det nok til at jeg kan komme inn på sykepleien da? Har fra før av 5 i engelsk og 3 i samfunn.Noen solskinnshistorier her? Vet ikke engang hva jeg egentlig lurer på. Stresser bare skikkelig med at jeg er så redd for å få dårlige karakterer på eksamen, og dermed ikke komme inn på sykepleien Link to comment Share on other sites More sharing options...
santi Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Svogeren min kom inn på vernepleie på den regelen og fullførte den med glans, men kjenner ikke karakternivået hans, men hadde strøket i noen av fagene som ikke var gjeldende husker jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted September 7, 2014 Report Share Posted September 7, 2014 Sjekk nivået på skolene du ønsker å søke på her http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/14/poenggrenser_2014_2013.html Poenggrensene varierer fra år til år ut fra hvor mange søkere det er akkurat dette året og karakternivå på søkerne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.