Jump to content
Sykepleiediskusjon

Turnus og familie


ella

Recommended Posts

Hvordan er det egentlig å jobbe turnus med familie og barn? Jeg har søkt sykepleien fra høsten, men er veldig usikker - nettopp grunnet turnusen. MANGE har sterke negative meninger om denne ordningen etter å ha lest masse om jobben som sykepleier på nett nå. Jeg klarer ikke å la være og overse dette, ei heller det faktum at mange velger å jobbe deltid grunnet dette. Fordi det blir for mye! Jeg ser for meg å jobbe heltid samtidig som jeg ønsker og ha et familieliv (har to barn) og tom. et sosialt liv (treffe venner i ny og ne). Men får følelsen av at turnusjobbingen tar knekken på mange. Jeg blir glad for å høre deres erfaringer! Er turnusen "så ille" ?

 

Jeg vet man kan viderutdanne seg og får dagjobb etterhvert, men nå har jeg nok med å se fem år frem i tid:)

Link to comment
Share on other sites

hei hei!

 

jeg er tobarnsmor (6 og 1 år) og jobber 100% tredelt turnus. Det fungerer strålende for min del!! jeg føler at jeg får sett mer til barna med turnus enn med en ren dagstilling. Når jeg jobber 3delt har jeg mulighet til late morgener med barna før kveldsvakt og har jo fri rett som det er midt i uka :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Kan du fortelle litt mer om hvordan en tredels turnus går? Mange nattevakter? Kveldsvakter?

 

Jeg fungerer definitivt best tidlig morgener, er det mange morgenvakter?

 

Takk for svar!

det kommer nok litt ann på hvor du jobber men som hos oss feks så har vi ønsketurnus og da kan man tilpasse den best mulig som man vil selv :)

 

over tolv uker har jeg 7 nattevakter fordelt på en nattevaktshelg med 3 på rad og resten 2 x 2 :) ellers det ganske jevn fordeling av kveld/dag :) og hver 3. helg da!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er som lucifer sier, kommer an på hvor du jobber. Jeg jobber 100% tredelt turnus, og i en 12 ukers periode har jeg ca 15 aftenvakter og rundt 10 nattevakter, resten dagvakter. Det er uten tvil slitsomt å jobbe tre-delt, samtidig som det har sine fordeler, feks late morgener og fri midt i uka når alle andre er på jobb. Skal sies at man jobber i helgen, når alle andre har fri, for å få denne fridagen i uka da.. ;-p

 

Jeg har ikke barn, men både jeg og min samboer jobber turnus og jeg kan umulig se hvordan to stykker som jobber turnus skal få denne kabalen til å gå opp. Det er jo dager, ofte flere på rad, der vi ikke møtes i løpet av dagen/kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy