Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fra elektriker til omsorg om bare noen dager...


orgopapp

Recommended Posts

Hei alle dere!

 

Jeg er en kar på 24 år som har fått vikarjobb på et sykehjem. Jeg er egentlig elektriker, men har sluttet for å starte en ny retning i arbeidslivet. Planen er å starte på sykepleie til høsten. Men før det har jeg søkt jobb på et sykehjem, og i går fikk jeg telefonen med bekreftelse om at jeg var blitt ansatt.

 

Siden jeg var 18 år har jeg jobbet i skipsindustrien i forskjellige stillinger og har absolutt NULL erfaring med omsorgsyrket. Det eneste jeg vet er at jeg vil ha en mer meningsfylt jobb som kan gi meg mer enn bare penger i kassa. Dette er noe jeg har gått å tenkt på de siste 3-4 årene, så dette er planlagt og ikke spontant. Jeg vet at jeg går til et dårligere betalt yrke, med ubekvemme arbeidstider osv, men det får bare være.

 

Jeg er så klart veldig spent på hvordan det blir å jobbe på et sykehjem. Derfor spør jeg dere som har erfaring derfra, hvordan er det? Hva kan jeg forvente? Hvilke arbeidsoppgaver vil jeg få?

 

(Det er forresten kun noen få demente på dette sykehjemmet (det har kanskje litt å si på arbeidsoppgavene/vanskelighetsgraden osv)).

 

Setter pris på alle svar !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Celina-87

Hei elektriker :)

 

Jeg begynte selv som hjelpepleier å jobbe på sykehjem og har mange år der. Jobber i dag på sykehus og er sykepleier student.

 

Jeg trivdes godt med å jobbe på sykehjem. Dagen begynte kl 07:30 med rapport. Så var det morgenstell - hjelpe de som skal opp. Noen trengte å stelles i seng og andre trengte kun tilrettelegging. Deretter er det frokost. Også går vakten ganske fort - syntes jeg. Utrolig givende og man hører ofte mye morsomt ifra de eldre. Dette er ett sosialt yrke :)