Jump to content
Sykepleiediskusjon

Trøbbel med eksamen i anatomi!


Recommended Posts

Heisann, jeg er en førsteårsstudent hos HBV i Drammen og har hatt litt trøbbel med sykdom og anatomi. Den ordinære eksamen fikk jeg ikke tatt pga. sykdom, første konteeksamen strøk jeg og andre konteeksamen fikk jeg ikke tatt pga. sykdom. Slik jeg har forstått det er at man da må starte førsteåret om igjen eller ta eksamen privat. Spørsmålet mitt er om dette stemmer og eventuelt hvor/hvordan man får tatt opp anatomifaget som privatist. Jeg har prøvd å søke litt på nettet men jeg finner ikke noe konkret. Er det noe skolen kan arrangere?

Link to comment
Share on other sites

På Lovisenberg var det flere som hadde tilsvarende problemstilling, og de måtte ta førsteåret om igjen (altså, kun faget som ikke er bestått), så det var flere studenter som da gikk sammen med oss men kun deltok i anatomi- forelesningene og eksamnene. Men så vidt jeg vet kan du ikke fortsette på andreåret så lenge eksamen ikke er bestått. (lurer på om det er et krav i forhold til praksisperioder). Alternativt kan du melde deg opp til eksamen for første året, og kun dukke opp på eksamen og ikke dra i forelesninger (så fremt disse ikke er obligatoriske). Ville anbefalt deg å spørre studieveileder eller studieleder om råd, de er som oftest behjelpelige!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Karianne

Har ikke noen tips, men stusser stadig over at folk kaller dette for eksamen i anatomi. Anatomien er jo den enkleste og minste delen ved denne eksamen, nemlig å pugge kroppsdeler. Hva med fysiologien og biokjemien liksom? Det er jo de vanskelige delene av denne eksamen. Det er nå min mening da, men hører som nevnt stadig at folk kaller den for anatomieksamen. "Måtte" bare få det ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy