Jump to content
Sykepleiediskusjon

Unik jobbmulighet som kræsjer med privatliv.


Guest Student

Recommended Posts

Guest Student

Er student på 2. året og har fått tilbud om sommerjobb på syehuset. Denne jobben vil gi meg masse verdifull erfaring og har jeg vil få mulighet til å jobbe ekstra når skoleåret starter igjen. Det virker veldig spennende og jeg har såklart kjempelyst.
Meeen, så er det det at om jeg tar denne jobben må jeg jobbe en uke ut i det som egentlig er ferien vår.
Jeg skal gifte meg i sommer, en annen plass enn bosted, og planen var å reise 2 uker før (som egentlig er ganske knapt med tid det også) for å gjøre klart til bryllupet. Om jeg tar denne jobben får jeg bare en liten uke før.

Hva hadde dere gjort?
Takk nei til en kjempemulighet, eller satset på at det ordner seg uansett med bryllup osv?
Hadde det bare vært en vanlig ferie som hadde blitt amputert hadde det jo ikke vært tvil..., men bryllup er liksom noe annet :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok takket nei.. Bare et eksempel: jeg er ferdig utdannet i juni, fikk tilbud om jobb på sykehus i februar allerede, tenkte jeg bare måtte si ja, i tilfelle jeg ikke skulle få flere jobbtilbud denne sommeren, men inni meg kjente jeg at det egentlig hadde mer lyst å jobbe på ambulanse. Derfor takket jeg nei til sykehus, og noen måneder senere fikk jeg tilbud om sommerjobb på ambulansen. I mellomtiden fikk jeg også jobbtilbud fra 2-3 andre sykehusavdelinger. Så poenget er: det vil nok komme mange tilbud til deg neste år, slik det har gjort hos meg, og for andre i klassen min. Masse lykke til med bryllup! Å gifte seg er bare én gang, mens jobben vil være der i mange år fremover, og hvis du bare vil og har mulighet, kan du nok få jobb hvor du vil etter hvert. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy