Jump to content
Sykepleiediskusjon

Stressende jobbdag


Guest nurse89

Recommended Posts

Guest nurse89

Hei.

 

Er en sykepleier i midten av 20 årene som jobber i omsorgsboliger. Jeg har nettopp tatt helg og selvfølgelig kommer man på noe man har glemt :/

 

Vi har en pas som står på oxynorm kapsler som vi legger frem på natt bord (er dosert i konvolutt for hver dag i en uke som er oppe i skapet i boligen til pas)hver morgen da dette er en pas som må ha hjelp til alt og har smerter (er for det meste sengeliggende)..men noen dager hoper det seg opp og legen sier pas ikke skal overskride det som står på ordinasjonskortet.

 

Derfor tar vi ned og låser inn på med-rom hvis det er for mye..i dag tok jeg ned. Låste inn 2..senere på dagen ser jeg at jeg ikke har låst inn den siste..jeg har det travelt så tenker at jeg låser den inn senere..det har jeg ikke gjort..kom på det nå når jeg kom hjem..

 

Den er antakeligvis i uniformen som er sendt vaskeriet..hvis den ikke har ramlet ut av lommen...

 

Jeg synes dette er så ubehagelig..men det kan jo skje den beste..skal skrive avvik på det på mandag..men typisk at jeg kommer på dette nå når det er helg..

 

Noen tips på hvordan jeg får bort denne bekymringen i helga?

 

Hilsen spl som lett bekymrer seg..

Link to comment
Share on other sites

Guest gjest

Jeg hadde ihvertfall ringt til jobb og fortalt om det som skjedde til sykepleier på vakt.
Fører dere ikke narkotikaregnskap på med. til pasienten?
Kanskje vurdere å kontakte nærmeste leder for å høre hva du burde gjøre/om du skal gjøre noe?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ringte og sa det til sykepleiervakt fre ettermiddag..og sa at hvis de skulle finne en kapsel på gulvet eller i garderoben kunne det være den jeg hadde i jobb-uniformen i lomma..

i morgen skal jeg skrive avvik og ta en prat med avd leder..

vi har en bok på med rom vi skriver regnskap men som regel sign vi alene da vi er få spl..så det er ikke samme rutiner som sykehus...

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette hørtes så dramatisk ut. Klart det er kjedelig, men ingenting å tape nattesøvn av. Er ikke sikkert det er en avvikssak heller, pasienten har jo ikke fått for mye eller for lite av noe legemiddel, så pasienten sto aldri fare for noe over- eller underdosering. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Guest gjest

Ja jeg ringte og sa det til sykepleiervakt fre ettermiddag..og sa at hvis de skulle finne en kapsel på gulvet eller i garderoben kunne det være den jeg hadde i jobb-uniformen i lomma..

i morgen skal jeg skrive avvik og ta en prat med avd leder..

vi har en bok på med rom vi skriver regnskap men som regel sign vi alene da vi er få spl..så det er ikke samme rutiner som sykehus...

Jobber i hj.tj. og der er det veldig nøye føring av narkotika. Ofte bare en spl. på vakt, men da må også en hjelpepleier telle og signere.

Jeg hadde også blitt ganske stressa om jeg hadde opplevd det samme som deg.. Da ville det jo manglet tabl. i regnskapet og jeg hadde vært den siste ansvarlige. Det hadde vært avvik hos oss i hvertfall. Men farlig er det jo ikke, for pasienten :)

Går sikkert bare fint, men skjønner du syns det ble ubehagelig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy