Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvordan klarer dere å huske så ekstremt mye detaljer?


finefjell

Recommended Posts

Jeg vurderer som nevnt før her å studere sykepleie. Men er redd for hvordan søren jeg skal klare å huske alt av detaljer i alle kapitler og temaer og undertemaer.. Som et eksempel: Bare celleoppbygging består jo av en hel del fine detaljer, og hvordan ting henger sammen. Men på en eksamen skal du jo kunne minst like mye detaljer og sammenhenger om alt mulig annet også. Hvordan gjør dere det? :o

Link to comment
Share on other sites

Det er masse pugging som skal til, som i de fleste andre høgskoleutdanninger. Mesteparten av den kunnskapen man tilegner seg i forkant av biologi-eksamenene er jo kunnskap man gjerne glemmer raskt i etterkant, men det handler om å bare pugge det inn rett før eksamen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Alle leser på litt ulike måter, men min metode var å skrive korte sammendrag (så korte som overhode mulig) av alle kapitler i pensumet, også til slutt kun lese på mine egne notater. Når det da nærmet seg eksamen så laget jeg et ark med omtrent 200 spørsmål og svar både fra tidligere eksamener men også spørsmål jeg lagde selv fra pensum, og quizzet meg selv på bussen, på toget, på venterom, i pausene, på cafe, i praksis osv osv. Jeg syntes dette var en metode som gjorde det enkelt å pugge!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy