Jump to content
Sykepleiediskusjon

eksamen i anatomi


flaffy

Recommended Posts

Heihei! alle fine folk der ute!

jeg er en sykepleierstudent og begynte i år.

i det siste har jeg lest og lest om anatomi, altså jeg leste menneskekroppen-boka.

jeg sliter veldig mye med motivasjonen og i tillegg til det VET jeg IKKE hvordan jeg skal studere.

da har jeg et par spørsmål til dere studenter og evt tidligere studenter.

HVORDAN studerer dere når gjelder anatomien? hva gjorde/gjør dere?

boka er jo så stor og jeg vet ikke hvor jeg begynne. det irriterer meg at det har gått 1 mnd uten atjeg ikke har gjort særlig mye.

jeg er så redd for å stryke, jeg vil ikke stryke.. jeg vil bli ferdig med det!! please help.... kom med noen gode råd. tusen takk på forhold.

hilsen en umotivert og redd sykepleierstudent!

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde også boka Menneskekroppen på pensumlista, men jeg brukte anatomiboken i 37-grader serien mye. Syns den var mer lettfattelig, særlig de første kapittlene.
Vi fikk også oppgaver til hvert kapittel som jeg tok utgangspunkt i og jobbet rundt.
Det finns en oppgavebok til menneskekroppen, denne syns jeg også var kjekk.
Det jeg gjorde var å først prøve å få forståelse for de store linjene i hvert emne, før jeg gikk "dypere" inn i det. For meg var det ingen vits i å lese om detaljer og småting uten å forstå hovedpoenget først.

Hvis dere ikke har det fra skolen, lag deg en plan for lesingen. Hvilken uke du skal ta hvert emne, så du vet hva du må gjøre hver uke for å rekke over pensum. Jeg syns også hjelper MYE og snakke gjennom emner med medelever, diskutere og høre andre forklaringer enn de man leser.
Når det gjelder det å lære seg navn på bein, nerver, hjertet, øyet osv er det kun pugging som gjelder :D
Ellers kan jeg virkelig anbefale sykepleiepluss.no! Her finner du videoer til hver emne.

Masse lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy