Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vurderer å slutte på sykepleien


Helenm13

Recommended Posts

Hei!

Jeg er nå inni mitt 2. år på sykepleien og føler jeg har valgt helt feil. Hadde en dårlig opplevelse førsteåret med kontaktsykepleier som gikk så langt at det endte opp med at de erstattet henne. Etter det gikk det bedre, men det er enda noe som ikke føles riktig. Jeg vet at det å være sykepleier inneholder mye stell, og det er det jeg syns er verst. Andre ting som eks jobb i ambulanse eller akuttmottak virker spennende, så det er helst det som har holdt meg gående... Det er heller ikke så godt miljø i klassen min, og jeg syns det har vært vanskelig å skaffet nye gode venner på studiet, derfor blir det til at jeg reiser mye hjem i helgene og går sammen med mine venner da. Skal nå ut i sykehuspraksis etter jul og trenger råd. Bør jeg bite tennene sammen og fortsette? Eller bør jeg søke om permisjon eller evt. slutte når jeg ikke føler meg motivert og ikke brenner for utdannelsen? 16 uker er lenge, og er redd jeg ikke kommer til å trives eller i det hele tatt bestå praksis når jeg føler det slik. Noen som har vært i en lignende situasjon eller har noen gode råd og gi? Trodde i starten det er dette jeg vil, men har mistet gnisten og vurderer å skifte retning... Aner ikke hva jeg skal gjøre :(

 

Mvh forvirret sliten sykepleierstudent

Link to comment
Share on other sites

Det er nok mange som opplever det samme som deg, og det er på ingen måte noen skam å erkjenne at man ikke traff med utdanningen. Likevel vil jeg anbefale deg å forsøke sykehuspraksis først, så får du kanskje et litt annet innblikk i sykepleierhverdagen. Man kan alltids ta ett år fri, også forsøke på nytt med ny inspirasjon om den skulle komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest Helenm13

Til HelenM 13,

 

Kan jeg spørre hvilken skole du går på?

Jeg har nemlig ingen god opplevelse på skolen min heller. Går på Diakonhjemmet..

Huff det var trist og høre. Hvordan da ingen god opplevelse? Jeg går på Uia
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy