Jump to content
Sykepleiediskusjon

En pasient har seksuelt atferd mot meg som ansatte


raha.andish

Recommended Posts

Hei alle sammen

Jeg trenger en veiledning om dere kan hjelpe meg. Jeg jobber på et sykehjem.

Det er en mannlig pasient som plager meg hele tiden. Han beføler meg (på rumpa, puppene osv...). En dag prøvde han å antaste meg med makt (han dro meg mot seg i senga og han bruker fysisk makt mot meg ) slik at jeg fikk skade i hånden min og ble sykemeldt 1 uke.

Da jeg begynte å jobbe, startet han igjen. Han har oppmerksomhet bare mot meg. Nå er jeg veldig dårlig og har fått psykiske problemer og jeg er så redd å gå til pasienten. Avdelingslederen bryr seg ikke om det og hun sier at når dere er 2 helsepersonell hos han, blir det ikke noe problem!!. Men når vi er 2, fortsetter han å beføle meg foran andre også men ikke foran kona.Jeg får panikk og er veldig redd hver gang som jeg er hos han selv om jeg har en kollega ved siden av meg. Nå er jeg veldig deprimert og jeg syns at det er en form av overgrep men ingen bryr seg fordi de sier at han er syk men han er veldig klar å tenke. Når hans kona er på besøk, oppfører han seg helt annerledes slik at kona ikke tror på oss helsepersonell. Kan noen hjelpe meg? Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg få hjelp?

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff. Det der hørtes ikke greit ut. Kan ikke fatte at avd leder kan feie problemet vekk så lett når det er snakk om ansattes fysiske og psykiske helse. Har du virkelig forklart situasjonen for lederen din? At det påvirker deg psykisk og at du er redd for å komme på jobb?

Det er først og fremst nærmeste leder sitt ansvar. Deretter er det vel en sak for verneombud kanskje? Finn ut hvem som er representant hos dere. Du kan lese litt generell info her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78516

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff. Det der hørtes ikke greit ut. Kan ikke fatte at avd leder kan feie problemet vekk så lett når det er snakk om ansattes fysiske og psykiske helse. Har du virkelig forklart situasjonen for lederen din? At det påvirker deg psykisk og at du er redd for å komme på jobb?

Det er først og fremst nærmeste leder sitt ansvar. Deretter er det vel en sak for verneombud kanskje? Finn ut hvem som er representant hos dere. Du kan lese litt generell info her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78516

Lykke til!

Tusen takk for kommentaren. Jeg har forklart hele historien til min av.leder flere ganger. Jeg kjenner hvem som er tillitsvalgt men jeg vet ikke hvem som verneombud. Jeg skal spørre. Takk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy