Jump to content
Sykepleiediskusjon

Liker ikke ny jobb. Hvor lenge skal jeg "prøve" før jeg slutter?


Guest AB..

Recommended Posts

For tre uker siden begynte jeg på en sykehusavdeling. Jeg er nyutdannet. Jobbet i sommer på et sykehjem. Trivdes godt, men fikk tilbud om stillingen på sykehuset og takket ja til denne. Trodde det ville være interessant selv om jeg vet at jeg trives godt med å jobbe i eldreomsorgen.

 

Jeg har jo ikke jobbet særlig lenge på sykehusavdelingen, men jeg føler at det ikke er helt "meg". Jeg føler jeg ikke hører hjemme der og liker ikke måten sykepleierne arbeider på. På sykehjemmet fikk jeg mye bedre kontakt med brukerne og jeg fikk være en del av hele deres hverdag. Alt fra å delta i morgenstell, måltider, aktiviteter osv.

 

Jeg tenker at jeg må prøve litt til, for det er jo dumt å slutte så tidlig, og det kan jo hende jeg liker meg bedre etter hvert. Men hvor lang tid bør det går før jeg bestemmer meg?

 

Og dersom jeg finner ut at jeg vil slutte, hvordan vil arbeidsgivere tolke CVen min da? Da vil det jo stå f.eks at jeg kun har jobbet 3mnd på sykehusavd. Er det da "lov" å si sannheten? At det rett og slett ikke var noe for meg?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet du, jeg tror ikke de ser så mye på lengden på arbeidsforhold på CV-en din. Det må være et stort pluss dersom du kommer på intervju at du vil si opp den gamle jobben fordi du vil jobbe i eldreomsorgen. Det er jo et tegn på at du ønsker jobben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy