Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva er det verst for hjerta ?


Valerica

Recommended Posts

Hei,

 

jeg har lest nylig paa forum italiensksykepleier at hvem arbeider over 11 timer per dag ,risiko aa faa hjertainfarkt,men hvem sover mer 9 timer per doegn risiko aa faa hjertainfarkt eller hjertasvikt.

 

Det er saa flere personer som jobber veldig mye og har aldri problemer med hjerta.

 

det er veldig mye personer som sover mye mer enn 9 timer per doegn og har ikke problemer med hjerta.

 

Har dere noe grunn for dette temaet.?

 

Takk skal det ha.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke, men vil kanskje tro at de som jobber mer enn 11 timer pr. dag, er mer utsatt for stress. Og stress er jo en risikofaktor for hjerteinfarkt.

 

Dette med at mer enn 9 timer søvn øker riskoen for hjerteinfarkt har jeg også lest. Det var vel en undersøkelse som viste dette. Jeg vet ikke hva de mente var årsaken til at mye søvn øker risiko for hjerteinfarkt. Men lite søvn øker også risikoen. Så her gjelder det vel å passe på at man sover passe mye. men det er jo ikke alltid så enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lange arbeidsdager har dere i Romania?

 

Hei,

 

I Romania arbeidsdager har 8 timer alltid ,5 dager per uke,obligatorisk 48 timer per uke.

lordag og soendag er ekstravakt hvem vil jobbe paa helg kan faa penger eller fri

jobben gjoeres en uke dag,neste uke kveld, neste uke natt og osv.En gang per aar, er det ferie som bestaar av fra 22 til 30 dager.

 

aldri helsepersonell fra romania har hatt en arbeidstimeplan som bestaar av mindre 8 timer per dag.

I romania risiko per hjertainfarkt er stress pgv mangel av arbeidsstillinger inni hele arbeidssektoret.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

I Romania arbeidsdager har 8 timer alltid ,5 dager per uke,obligatorisk 48 timer per uke.

lordag og soendag er ekstravakt hvem vil jobbe paa helg kan faa penger eller fri

jobben gjoeres en uke dag,neste uke kveld, neste uke natt og osv.En gang per aar, er det ferie som bestaar av fra 22 til 30 dager.

 

aldri helsepersonell fra romania har hatt en arbeidstimeplan som bestaar av mindre 8 timer per dag.

I romania risiko per hjertainfarkt er stress pgv mangel av arbeidsstillinger inni hele arbeidssektoret.

 

8 timers dager er det i Norge også, men en hel uke med netter hver 3 uke synes jeg var veldig tøft, hvis jeg forstod deg rett da.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy