Jump to content
Sykepleiediskusjon

Avvik å bli syk på jobb?


Guest Rita

Recommended Posts

Jeg trodde jeg hadde satt meg godt inn i hva vi skal skrive avvik på, men den gang ei. 

Jeg jobber natt alene og ble ganske akutt dårlig midt på natta slik at det ikke var ansvarlig av meg å være på jobb da jeg deriblant besvimte. Jeg fikk tak i noen fra en annen avdeling og ga denne en veldig kjapp opplæring før jeg ble hentet. Jeg ble ringt til noen dager senere og fikk beskjed om at jeg måtte skrive avvik på hendelsen når jeg kom tilbake. 

Jeg forstår at det er en uønsket hendelse at jeg plutselig blir syk på jobb og at det ikke finnes noen tilfredsstillende backup plan, men går dette i avviksbegrepet altså? 

Jeg gjør som jeg får beskjed om altså, men kan noen forklare meg hvorfor dette er et avvik? 

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke, kan ikke nok om det. Men vil tro de vil ha registrert dette som avvik for å vise hvor sårbart det er hos dere når en blir akutt syk på natten. At man da må hente en fra en annen avdeling som må settes inn i jobben. Vet ikke hvor forsvarlig det er. Vi kan alle bli så syke at vi ikke kan være på jobb selv om det er natt, og da må man ha en tilfredstillende backup løsning. Kanskje en bakvakt? Kopierer inn dette fra Sykepleien om å melde avvik: https://sykepleien.no/2009/02/du-plikter-melde-avvik

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy