Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kom med forslag om stell


Deniz94

Recommended Posts

Heisann! jeg skal begynne å studere  sykepleie til høsten, og jeg lurer bare på en ting, hvordan håndterer dere stell? Det eneste problemet mitt er bare avføring, og oppkast, ingenting annet. Det er ingen problem for meg å dusje de, pusse tennene osv. 

Jeg synes sykepleier er en fantastisk jobb, det er noe jeg kan se for meg å gjøre. Jeg tror jeg har angst mot avføring, jeg blir kvalm. Jeg har prøvd meg som hjelpepleier før, men ga opp med en gang jeg skulle bytte bleie til en pasient.

 

Mitt spørsmål, hvis du er noen av som har slitt med dette her, hvordan ble du vant til det? Hvis du ikke hadde problem med avføring,  har dere tips/forslag, råd for hvordan en kan venne seg til oppkast og avføring?

Jeg sliter med det, og trenger alle hjelpen jeg kan få! 

 

Lykke til med eksamen folkens!! :D:D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Høres kanskje litt krasst ut, men jeg tenker at en holdningsendring er det som skal til.
Jeg tenker ikke så mye på at det er avføring eller oppkast eller hva det måtte være. Jeg har en pasient foran meg som trenger hjelp til å håndtere den situasjonen som har oppstått.
Pasienten ønsker helt sikkert ikke å må være nødt til å få hjelp til f.eks. underlivsvask eller å tørke oppkast. 
Så ikke tenk så mye på hva det er, men heller hva du kan gjøre for å gjøre situasjonen best mulig for pasienten. 
Ja, noen lukter kan være mindre behagelige. Pust med munnen og gjør jobben på en god måte. Ikke vis at du blir kvalm ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy