Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bli mer bestemt!


Guest lololo

Recommended Posts

Guest lololo

Hei!

 

Jeg er på 2.året på sykepleien.

 

Trives kjempe mye MEN jeg har noen aspekter ved personligheten min som gjør at jeg kanskje ikke er så bestemt  som jeg selv syntes jeg burde være. 

Jeg fikk god tilbakemelding under første praksis og har egentlig ikke fått hørt noe negativt på jobb heller (jobber på sykehjem, vært der i ca 1 år). 

Når jeg er på gulvet så er jeg ofte i kamp med meg selv fordi jeg er en type person som vil at alle skal like meg, liker ikke å bry andre, men samtidig vil jeg bli en flink sykepleier og gjøre arbeidsoppgavene mine bra. Jeg merker at jeg er litt redd for praksis i spesialisthelsetjenesten fordi jeg ikke er så flink til å være bestemt. Det er jo dette som gjør at folk tenker at vedkommende vet hva hun eller han gjør, og jeg vil jo bli oppfattet bra.

 

Jeg har en liten stemme, jeg er en stille person og jeg er ikke vant til å være i sentrum og ta ordet.

Hvilken triks eller hva kan jeg gjenta meg selv hver gang jeg kjenner at selvtilliten forsvinner? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg synes du bare skal være deg selv. Som student og ingen forventer at man skal kunne så mye. Du er i praksis for å lære. Trenger ikke være bestemt. 

En student bør være interessert i å lære og spørre når man er usikker.  Det er drømmestudenten.

Verre er det med de som tror de kan alt, eller ikke ser sin begrensning.

Lykke til videre og gled deg til neste praksisperiode :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy