Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dårlig sykepleier


Guest tøtta

Recommended Posts

Jeg har vært sykepleier siden i sommer. Jobbet på et sykehjem i nesten 4 år (først assistent, sykepleierstudent og nå sykepleier). Er ikke fast ansatt, tar derfor veldig mange vakter ingen vil ha. Jeg blir betrodd nattevakter på avdelinger med en mix av urolige, terminale og andre pasienter. På nattevakt har jeg ofte alene ansvar for hele avdeling + bakvakt for to-tre andre avdelinger. Disse vaktene er tøffe, men klarer da å komme gjennom uten problemer. Nå ønsker jeg jobb på sykehus, og har fått beskjed av min leder at hun ikke tror jeg er klar for å jobbe på sykehus (ikke flink nok). Jeg blir litt lei meg for dette, da jeg jobber svært selvstendig, og får høre fra andre at jeg gjør en god jobb. Mistenker leder for å prøve å psyke meg ned og overtale meg til å bli værende der jeg er fordi de har sykelig behov for folk som kan ta ekstravakter. Er det virkelig så mye vanskeligere å jobbe på sykehus sammen med andre sykepleiere enn å jobbe på sykehjem alene med medisinsk ansvar og sammen med ufaglærte? 

Link to comment
Share on other sites

Jøss. På sykehus har du fagfeller overalt og legen er kun en kort telefon unna. Jeg har aldri hatt samtidig ansvar for fler enn 5 pasienter. Hovedregelen er 4 på min arbeidsplass - om jeg har visitt eller kveldsvakt. Hvis ikke har jeg 1-3 litt avhengig av situasjon. Du vil sannsynligvis få god opplæring, og bakgrunn fra kommunen er slett ikke dum å ha med seg. Det at det er krisemangel i kommunen er et ledelsesproblem. Det må heller bli mer attraktivt å jobbe i kommunen om de vil ha folk til å bli - ikke spille barnslig psykologisk spill. Ulempen med en sånn leder er kanskje å få en god referanse... ?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, MariusM said:

Jøss. På sykehus har du fagfeller overalt og legen er kun en kort telefon unna. Jeg har aldri hatt samtidig ansvar for fler enn 5 pasienter. Hovedregelen er 4 på min arbeidsplass - om jeg har visitt eller kveldsvakt. Hvis ikke har jeg 1-3 litt avhengig av situasjon. Du vil sannsynligvis få god opplæring, og bakgrunn fra kommunen er slett ikke dum å ha med seg. Det at det er krisemangel i kommunen er et ledelsesproblem. Det må heller bli mer attraktivt å jobbe i kommunen om de vil ha folk til å bli - ikke spille barnslig psykologisk spill. Ulempen med en sånn leder er kanskje å få en god referanse... ?

Det er de referansegreiene jeg stresser litt med. Referanse er litt ferskvare, og jeg har vært på samme plass i 4 år.. Men skal nok klare å komme meg unna. Er ikke slik at jeg direkte mistrives i jobben heller, men synes det blir mye ekstra på toppen av alle sykepleieoppgavene og lite faglærte på kveld og i helgene.

Takk for svar. 

Link to comment
Share on other sites

Dersom man kan komme rett fra skolebenken og inn på sykehus - uten å ha vært innom kommunen skal ikke det være et argument fra leder at 'du ikke er klar for det enda'. Nå kjenner jeg ikke deg, og vet intet om deg og hvordan du jobber - men om du er 'klar for' dette:

20 hours ago, Guest tøtta said:

nattevakter på avdelinger med en mix av urolige, terminale og andre pasienter.

så er du 'klar for' sykehus. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy