Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bachelor tips?


Guest Marty

Recommended Posts

Hei,

Snart er det tid for å bestemme seg for tema og problemstilling til bachelor i sykepleie. Jeg har falt på palliativ omsorg, men er noe usikker på vinklingen på problemstillingen. Har dere noen tips og eventuelle andre tips før eller under bachelor?

Problemstillingen jeg har tenkt litt på:

Hvordan kan sykepleier ivareta pårørende til en kreftsyk pasient i en palliativ fase? 

Hvordan kan sykepleier styrke håpet til en pasient i en palliativ fase?

 

Usikker på om jeg burde ha kreft for å prøve få problemstillingen så smal så mulig eller hva jeg bør gjøre. Tenker også kanskje at det finnes mer stoff på ang. pårørende vs pasient i en palliativ fase? Hva tror dere?

 

Takk på forhånd!!

Link to comment
Share on other sites

Synes du har valgt et interessant tema. Ja jeg ville valgt en spesifikk pasientgruppe, feks kreft.

Tja, vet ikke hva det finnes mest stoff om pårørende eller håp hos pasienter i palliativ fase. Jeg ville søkt litt før jeg hadde bestemt meg. Også viktig du velger det du synes er mest interessant.

Håp er egentlig ganske interessant synes jeg, uten noe håp nytter det jo ikke å leve. I hvertfall viktig å ikke frata håpet og følge pasienten der han er. Hva man håper vil ofte endre seg etter hvert som sykdommen utvikler seg.

Fortell oss gjerne hav du velger å skrive om.

Lykke til!

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy