Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ta med jobben hjem


Guest Sykepleier

Recommended Posts

Guest Sykepleier

Enkelte sier de aldri tar med seg jobben hjem. Hvordan er det mulig? Da lurer jeg på om de egentlig er så engasjert i jobben sin.

Skal jeg engasjere meg i andre mennesker (som man må når man skal yte god sykepleie) er det umulig å ikke tenke på dette når jeg kommer hjem. Hvordan klarer noen bare koble av alt i det de går ut av sykehusporten?

Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2019 at 11:04 AM, Guest Sykepleier said:

Enkelte sier de aldri tar med seg jobben hjem. Hvordan er det mulig? Da lurer jeg på om de egentlig er så engasjert i jobben sin.

Skal jeg engasjere meg i andre mennesker (som man må når man skal yte god sykepleie) er det umulig å ikke tenke på dette når jeg kommer hjem. Hvordan klarer noen bare koble av alt i det de går ut av sykehusporten?

Jobber på sykehjem men kun langtidsplasser å får da ett veldig nært forhold til både pasienter å pårørende. Er ikke ofte jeg klarer å la jobben være på jobben, hvilket er veldig slitsomt innimellom. Klarer kun å helt koble av fra jobb om jeg er fri i lengre perioder som ved ferier eller langfri med avspasering. 

 

Trur egentlig det er få spl (eller annen helseperosnell) som helt klarer av å koble bort fra jobben. 

 

Men æ føler at det er en ting å må bli flinkere på, det å ikke ta med jobben hjem! Er veldig slitsomt i perioder når det er mye på jobb å man har frihelg å veit at det er "ukjente" på jobb, spesiellt når vi har mange dårlige pasienter. 

 

Jeg trur absolut man er en flink å engasjert spl selv om man klarer å koble fra jobben når man har fri. Å æ trur det er veldig viktig at man faktiskt klarer det. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy