Jump to content
Sykepleiediskusjon

Miste rød dag, på helg


Guest Ida

Recommended Posts

Hei! Jeg jobber natt og har fast arbeidshelg hver 3. uke som de fleste andre. Jobber da vanligvis fredag N, lørdag N og har siste nattevakt fra søndag til mandag. Har arbeidshelg i pinsen og oppdaget plutselig at en annen ansatt har fått min nattvakt fra søndag til mandag, til tross for at det ikke er hennes arbeidshelg da hun kun jobber helg hver 6. uke. Jeg skjønner at det er påske/pinseturnus og at turnus da kan se annerledes ut, men har aldri opplevd å miste en vakt på min faste helg. Har ingen røde dager fra før og har heller ingen røde dager i mai. Er dette greit? Hva kan jeg evt si/spør sjefen om? Noen som har noen lignende erfaringer eller meninger om dette? Er jo litt kjipt da det er røde dager og man tjener gode penger. De to andre jeg har arbeidshelg med har beholdt hele sin arbeidshelg. 

Link to comment
Share on other sites

Pussig at du mistet den vakten, forstår at det var kjipt. Vet ikke noe om lover eller regler rundt dette, men jeg ville bare spurt sjefen om hvorfor den vakten var byttet bort. Det må nesten ha skjedd en feil eller misforståelse.

Da jeg jobbet på sykehus hadde vi påsketurnus, men i pinsen og 17 mai helgen gikk turnusen som normalt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy