Jump to content
Sykepleiediskusjon

Trenger hjelp ang. turnus...


Benni95

Recommended Posts

Noen uker har jeg vakter slik som den under. Jeg har bare betalt pause i helgene og lurer derfor på om jeg får noe overtid ettersom det overstiger 35,5t/uken. 

Man: 07:30-15:15

Tirs: 07:30-15:15

Ons: 07:30-14:30

Tors:

Fre: 15:00-21:30

Lør: 15:00-22:15

Søn: 15:00-22:15

 

I tillegg har jeg i turnusen min at jeg jobber tidlig mandag t.o.m onsdag, fri på torsdag og så sen fredag og lørdag, tidlig søndag, mandag og tirsdag, senvakt onsdag, tidlig torsdag og fredag. Jobber da sammenhengende 8 vakter etter hverandre. Er dette lov? Får jeg overtid? Er helt nyutdannet sykepleier og har virkelig ikke peiling på dette her...

Jeg jobber forresten bare hver 4. helg og har en 100% stilling.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Benni95 said:

Noen uker har jeg vakter slik som den under. Jeg har bare betalt pause i helgene og lurer derfor på om jeg får noe overtid ettersom det overstiger 35,5t/uken. 

Man: 07:30-15:15

Tirs: 07:30-15:15

Ons: 07:30-14:30

Tors:

Fre: 15:00-21:30

Lør: 15:00-22:15

Søn: 15:00-22:15

 

I tillegg har jeg i turnusen min at jeg jobber tidlig mandag t.o.m onsdag, fri på torsdag og så sen fredag og lørdag, tidlig søndag, mandag og tirsdag, senvakt onsdag, tidlig torsdag og fredag. Jobber da sammenhengende 8 vakter etter hverandre. Er dette lov? Får jeg overtid? Er helt nyutdannet sykepleier og har virkelig ikke peiling på dette her...

Jeg jobber forresten bare hver 4. helg og har en 100% stilling.

Så leng snittet blir 35,5t/uke så utløser ikke overtid uansett om man jobber mange vakter i strekk.

Men låter ikke bra å jobbe 8 vakter i strekk.

 

Der jeg jobber har vi alltid fri før å etter arbeidshelg (om vi ikke tar på oss ekstravakt), jobber 100% og var tredje helg. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy