Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vært ute av sykepleieryrket i nesten tre år, ønsker å komme tilbake i yrket


Sykepleier2009

Recommended Posts

Jeg har jobbet med noe helt annet enn sykepleie de siste 2,5 årene. Jeg ønsker nå å søke meg tilbake til yrket da jeg savner det, men er usikker på hva som er realistiske muligheter for jobb. Burde jeg søke jobber som tilkallingsvikar i første omgang, eller burde jeg også søke vikariater ved både sykehus/ sykehjem? Jeg har tilsammen 7 års erfaring som sykepleier før jeg gikk ut av yrket. Har jobbet både på sykehusavdelinger og sykehjem tidligere. 
Er det mest realistisk å søke jobber som tilkallingsvikar på sykehjem i første omgang?

Om det er noen som har vært i samme situasjon som meg, setter jeg pris på å høre deres erfaringer. Eller om det er noen her med ansettelseserfaring/ som vet noe om hvilke muligheter man har, så blir jeg glad for råd. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ute av jobb i 2 år. Hadde permisjon, slik at jeg gikk tilbake til min gamle jobb. Det gikk helt greit.

Jeg ville i din situasjon søkt jobb et sted du har endel erfaring fra. Lettere da å få jobb på grunn av tidligere erfaring. Tror også du vil føle det mindre stressende å jobbe et sted fast enn tilkallingsvikar.  Men får du ikke jobb, hadde jeg absolutt startet som tilkallingsvikar. Da vil det mye lettere å få fats jobb etterpå. Jeg ville da valgt et sted du kunne tenke deg å jobbe fast, enten det er sykehus eller sykehjem. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy