Sykepleier2009 Posted November 8, 2019 Report Share Posted November 8, 2019 Jeg har jobbet med noe helt annet enn sykepleie de siste 2,5 årene. Jeg ønsker nå å søke meg tilbake til yrket da jeg savner det, men er usikker på hva som er realistiske muligheter for jobb. Burde jeg søke jobber som tilkallingsvikar i første omgang, eller burde jeg også søke vikariater ved både sykehus/ sykehjem? Jeg har tilsammen 7 års erfaring som sykepleier før jeg gikk ut av yrket. Har jobbet både på sykehusavdelinger og sykehjem tidligere. Er det mest realistisk å søke jobber som tilkallingsvikar på sykehjem i første omgang? Om det er noen som har vært i samme situasjon som meg, setter jeg pris på å høre deres erfaringer. Eller om det er noen her med ansettelseserfaring/ som vet noe om hvilke muligheter man har, så blir jeg glad for råd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 9, 2019 Report Share Posted November 9, 2019 Jeg var ute av jobb i 2 år. Hadde permisjon, slik at jeg gikk tilbake til min gamle jobb. Det gikk helt greit. Jeg ville i din situasjon søkt jobb et sted du har endel erfaring fra. Lettere da å få jobb på grunn av tidligere erfaring. Tror også du vil føle det mindre stressende å jobbe et sted fast enn tilkallingsvikar. Men får du ikke jobb, hadde jeg absolutt startet som tilkallingsvikar. Da vil det mye lettere å få fats jobb etterpå. Jeg ville da valgt et sted du kunne tenke deg å jobbe fast, enten det er sykehus eller sykehjem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykepleier2009 Posted November 16, 2019 Author Report Share Posted November 16, 2019 Tusen takk for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.