Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet sykepleier og angst


Guest Gjest A

Recommended Posts

Guest Gjest A

Hei ☺️ 
 

jeg er nå nyutdannet sykepleier og starter med et sommervikariat på  et sykehus nå i juni.

Under studiene var jeg sykemeldt ett år pga psykisk stress og angst og er nå redd for at dette skal eksalere ( fordi angsten er der) . Nå er Jeg er mest redd for å få panikk angst som ny spl hvor kolleger eller leger vil tvile på at jeg er skikket til å jobbe som sykepleier. 

Jeg elsker mennesker og jeg synes yrket i seg selv er spennende , men jeg tviler så på Mine egne ferdigheter at det ødelegger nesten sagt «livet» mitt for tiden. Jeg gråter flere dager, sitter med konstant sug i magen, stirrer ut i luften og tviler på om dette yrket er noe for meg alikevel ...jeg tror det er min egen frykt som forteller meg dette, samtidig vet jeg ikke lenger.. Angsten gjør at jeg mister logisk sans og derfor er jeg redd dette skal skje i jobben. Jeg føler meg nesten desperat , jeg skulle så ønske jeg fikk TIL dette .. at jeg klarte å komme meg over denne forferdelige «tilstanden» jeg er i nå... jeg har lovet meg selv og Prøve denne sommeren og se , men det hadde hjulpet enormt om det var noen andre som hadde erfart det samme som meg - og som det gikk over for...  



 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
On 6/18/2020 at 2:18 PM, Guest Gjest A said:

Hei ☺️ 
 

jeg er nå nyutdannet sykepleier og starter med et sommervikariat på  et sykehus nå i juni.

Under studiene var jeg sykemeldt ett år pga psykisk stress og angst og er nå redd for at dette skal eksalere ( fordi angsten er der) . Nå er Jeg er mest redd for å få panikk angst som ny spl hvor kolleger eller leger vil tvile på at jeg er skikket til å jobbe som sykepleier.