Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet sykepleier og angst


Guest Gjest A

Recommended Posts

Guest Gjest A

Hei ☺️ 
 

jeg er nå nyutdannet sykepleier og starter med et sommervikariat på  et sykehus nå i juni.

Under studiene var jeg sykemeldt ett år pga psykisk stress og angst og er nå redd for at dette skal eksalere ( fordi angsten er der) . Nå er Jeg er mest redd for å få panikk angst som ny spl hvor kolleger eller leger vil tvile på at jeg er skikket til å jobbe som sykepleier. 

Jeg elsker mennesker og jeg synes yrket i seg selv er spennende , men jeg tviler så på Mine egne ferdigheter at det ødelegger nesten sagt «livet» mitt for tiden. Jeg gråter flere dager, sitter med konstant sug i magen, stirrer ut i luften og tviler på om dette yrket er noe for meg alikevel ...jeg tror det er min egen frykt som forteller meg dette, samtidig vet jeg ikke lenger.. Angsten gjør at jeg mister logisk sans og derfor er jeg redd dette skal skje i jobben. Jeg føler meg nesten desperat , jeg skulle så ønske jeg fikk TIL dette .. at jeg klarte å komme meg over denne forferdelige «tilstanden» jeg er i nå... jeg har lovet meg selv og Prøve denne sommeren og se , men det hadde hjulpet enormt om det var noen andre som hadde erfart det samme som meg - og som det gikk over for...  



 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
On 6/18/2020 at 2:18 PM, Guest Gjest A said:

Hei ☺️ 
 

jeg er nå nyutdannet sykepleier og starter med et sommervikariat på  et sykehus nå i juni.

Under studiene var jeg sykemeldt ett år pga psykisk stress og angst og er nå redd for at dette skal eksalere ( fordi angsten er der) . Nå er Jeg er mest redd for å få panikk angst som ny spl hvor kolleger eller leger vil tvile på at jeg er skikket til å jobbe som sykepleier. 

Jeg elsker mennesker og jeg synes yrket i seg selv er spennende , men jeg tviler så på Mine egne ferdigheter at det ødelegger nesten sagt «livet» mitt for tiden. Jeg gråter flere dager, sitter med konstant sug i magen, stirrer ut i luften og tviler på om dette yrket er noe for meg alikevel ...jeg tror det er min egen frykt som forteller meg dette, samtidig vet jeg ikke lenger.. Angsten gjør at jeg mister logisk sans og derfor er jeg redd dette skal skje i jobben. Jeg føler meg nesten desperat , jeg skulle så ønske jeg fikk TIL dette .. at jeg klarte å komme meg over denne forferdelige «tilstanden» jeg er i nå... jeg har lovet meg selv og Prøve denne sommeren og se , men det hadde hjulpet enormt om det var noen andre som hadde erfart det samme som meg - og som det gikk over for...  



 

Hvordan går det med deg? Gikk det bra å jobbe?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Justin

Samme situasjon her. Ny utdannet i mars 2020 og fikk jobb i hjemmesykepleie. Jeg tror jeg klarer dette nok fordi jeg har erfaring som helsefagarbeider i hjemsykepleie for 4 år før jeg ble sykepleier autorisert I Norge. Jeg til og meg har utdanning som sykepleier i mitt land i tillegg. Men desverre er du minoritetsspråklige sykepleier blir det noe hele tiden med misforståelse enten bruker oppfattet deg sint/sur pga språket eller tone. Jeg føler meg diskriminert på jobben av noen kollega som er perpeksjonist og leder som er venninne av den kollega. Jeg gjorde en del feil selvfølgelig men det som er litt ubehagelig er at lederen din er det første som skal gi deg trusler gjennom samtale at jeg setter pas. liv i fare at autorisasjonen min blir tilbakekall hvis det sender til helsetilsynet. Det er ikke lett å være ny på jobben og ny utdannet sykepleier. Jeg tenker å bytte annet yrket da er det en psykisk belastning med disse påstandene/truslene samtale. 😔😔😔😪

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy