Guest Tine Posted July 12, 2020 Report Share Posted July 12, 2020 Hei! Jeg har tenkt å endre retning i livet etter å ha jobbet i over 20 år med mer komersielle ting. Jeg har alltid drømt om å bli sykepleier. Tilfeldigheter gjorde at jeg valgte en annen retning. Nå er jeg 45 og ferdig med småbarn og ser muligheten til å studere igjen. Høsten 2021 er tiden jeg ser for meg å starte. Kan noen hjelpe meg litt og komme med erfaringer: 1) Voksen student: Er det flere over 40 som studerer? Jeg vil være nærmere 50 når jeg er ferdig men har mange år igjen i yrkeslivet. 2) Kombinere studier og familie? Fungerer det? 3) Ekstra vakter I perioder på sykehus eller eldrehjem er det vanskelig å få i studietiden. 4) Hadde du hoppet i det selv hvis du var medio førti? 5) Er alle Oslo skolene ok? Hilsen en som håper på fremtiden😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nonmaleficence Posted July 19, 2020 Report Share Posted July 19, 2020 1. Vet flere som er over 40-årene som har tatt utdanningen! Men du må nok regne med å være en av få over 40 år, så hvis det går greit for deg så går det nok helt fint. De fleste som går sykepleien er gjerne 18-30 år. 2. Det skal være fullt mulig, men studiet krever at du bruker mye tid på lesing og praksisstudier. Du jobber ofte tredelt/todelt når du er i praksis, så du er forberedt på det. 3. Det går helt fint å kombinere med ekstravakter på sykehus eller eldrehjem. Sykehus bruker gjerne å rekruttere etter 2. året (Det er gjerne da sykehuspraksisen er gjennomført). 4. Hvorfor ikke? Jeg hadde angret mye mer på å ikke ta sjansen, enn å prøve og feile! 5. Dette vet jeg dessverre ikke! Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts