Jump to content
Sykepleiediskusjon

Student i voksen alder


Guest Tine

Recommended Posts

Hei! Jeg har tenkt å endre retning i livet etter å ha jobbet i over 20 år med mer komersielle ting. Jeg har alltid drømt om å bli sykepleier. Tilfeldigheter gjorde at jeg valgte en annen retning. Nå er jeg 45 og ferdig med småbarn og ser muligheten til å studere igjen. Høsten 2021 er tiden jeg ser for meg å starte. Kan noen hjelpe meg litt og komme med erfaringer:

1) Voksen student: Er det flere over 40 som studerer? Jeg vil være nærmere 50 når jeg er ferdig men har mange år igjen i yrkeslivet.

2) Kombinere studier og familie? Fungerer det?

3) Ekstra vakter I perioder på sykehus eller eldrehjem er det vanskelig å få i studietiden. 
4) Hadde du hoppet i det selv hvis du var medio førti?

5) Er alle Oslo skolene ok? 

 

Hilsen en som håper på fremtiden😊

 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Vet flere som er over 40-årene som har tatt utdanningen! Men du må nok regne med å være en av få over 40 år, så hvis det går greit for deg så går det nok helt fint. De fleste som går sykepleien er gjerne 18-30 år.

2. Det skal være fullt mulig, men studiet krever at du bruker mye tid på lesing og praksisstudier. Du jobber ofte tredelt/todelt når du er i praksis, så du er forberedt på det.

3. Det går helt fint å kombinere med ekstravakter på sykehus eller eldrehjem. Sykehus bruker gjerne å rekruttere etter 2. året (Det er gjerne da sykehuspraksisen er gjennomført).

4. Hvorfor ikke? Jeg hadde angret mye mer på å ikke ta sjansen, enn å prøve og feile!

5. Dette vet jeg dessverre ikke!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy