Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studere hvor ?


Recommended Posts

Hei hei.

 

Jeg skal begynne å studere til høsten, men jeg aner ikke hvor jeg vil. Bor for tiden litt utenfor Bergen, men føler jeg trenger en stueforandring.

 

Er det noen som studerer, eller har studert sykepleie ved HIST? Høyskolen i Trondheim?

Kan noen av dere fortelle meg hvordan det er å studere der, hva er det å finne på i Trondheim på generell basis.

Studentmiljøet?

Lærere?

Skolen?

Bomuligheter?

 

Ja, masse forskjellige spørsmål her. Men nå står det mellom Haraldsplass diakonale høyskole, høyskolen i Bergen, og høyskolen i Trondheim. Så jah, har søkt på alle, men har frem til 1 juli til å bestemme meg for hvilke jeg vil ha på førsteplass, og kommer inn på førstevalget uansett pga veldig gode karakterer.

 

Tusen takk for svar :D

 

Benedicte =D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er snart ferdig med mitt 3 år på sykepleien på hist. Har bodd i trheim i 8 år nå.

 

Studentmiljøet: Trheim er kjent for å være en studentby. Her er det mye som skjer til enhver tid, bl.a gjennom studentersamfundet, UKA festival og pstereo festival. Du skal ihvertfall ikke være redd for å ikke ha noe å finne på. Dessuten har trheim kjærestegaranti på 1 år! (hvis du skulle ha behov for det!). Vi har gjennom skolen sykepleie quiz en gang i mnd hvor vi stiller opp med lag og tar oss noen øl:) Pluss diverse helsefester sammen med andre utdanninger.

 

Lærere: Mange koselige lærer, som jeg har erfart isåfall. Men må nok inrømme at de interne lærere er dårligere til å forelese enn de som blir leid inn utenfra.

 

Skolen: Skolen er ganske ny og moderne. Vel og merke har de ikke laget en lesesal, men vi har bibliotek og masse grupperom. Skolen ligger i tillegg ved st olavs hospital, noe som er sentralt og praktisk.

 

Bomuligheter: Er det en by det er vanskelig å finne plass å bo, så er det vel egentlig trheim. isåfall står det ofte det i avisene. Uansett har ikke jeg hatt problemer med å finne meg plass de gangene jeg har flyttet.

 

Det var litt reklame for trheim, håper det var til nytte. Jeg er isåfall storfornøyd med utdanningen og byen generelt. trheim er en passe stor by, samtidig som det er kort vei til skog og mark med skiforhold på vinter.

 

Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Tusen tusen takk for svar begge to :D

 

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å flytte til Trheim nå :D Har i alle fall satt det på første valget inn på samordna opptak. Har også vært inne å søkt på studentbolig. Kan gjerne være greit i første omgang siden jeg aldri har bodd eller besøkt Trheim før.

 

Men tusen takk for svar igjen. Det var virkelig behjelpelig.

 

Benedicte =D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy