Sirech Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Hadde halvevaluering i dag, og under denne klarte jeg å nevne to pasienter med navn.. dette pga at jeg skulle få hovedveilederen min til å skjønne hvem jeg snakket om. Da vi var ferdige med evaueringen stilte veilederen min et spørsmål som jeg faktisk ikke kunne svare på..: Hvordan er det med veilederen fra skolen og taushetsplikt? Står dette skrevet i noen lov? Vet noen av dere dette? Føler jeg må kunne svare på dette til helevalueringen min senere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Hei, Først vil jeg bare ønske deg velkommen hit til forumet:) Jeg tolker det dit hen at du ikke har lov til å oppgi navn på pasientene dine til hovedveilederen, selv om hovedveilederen din også er sykepleier og har underskrevet taushetsløftet. Jeg anbefaler deg å lese lovdata Kapittel 5. Taushetsplikt og opplysningsrett http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-064-005.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.