Jump to content
Sykepleiediskusjon

Usikker


Guest Molak

Recommended Posts

Guest Molak

Hei!

 

Jeg har søkt på sykepleien til høsten, men er utrolig usikker på om jeg skal begynne.. Jeg jobber allerede på et sykehjem i helgene og syntes dette er kjempe interesant, men jeg syntes studiet virker så utrolig vansklig.. Alt det er med matte, kjemi og biologi skremmer meg. Naturfag og matte var de verste fagene jeg hadde på vgs, og de fagene jeg fikk dårligest karakter i også. Er dette noe jeg bør være redd for?

 

I tillegg er jeg ganske lei av skolen etter fullført 13 år nå. Motivasjonen min er for øyeblikket på bunn, og det hjelper ikke særlig mye at jeg er nervøs for matten å kjemien.. Jeg lurer litt på om jeg heller bør ta meg et fri år og jobbe litt i stedet for slik at motivasjonen kan øke litt..

 

Har noen der ute noen tips til en meget forvirret og usikker jente? :P

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Vil bare si deg at jeg gikk ut med karakteren to i både matte og naturfag fra vgs, og var også veldig usikker før jeg begynte på sykepleien. Jeg er nå ferdig med første året på spl.utdanningen, og besto medikamentregninga på første forsøk. Fikk B på anatomieks. Det er en helt annen form for matte og naturfag en det du hadde på vgs (tror jeg). Jeg var også utrooolig lei av skolen når jeg gikk ut av vgs, men hadde to friår som hvertfall gjorde meg veldig godt før jeg begynte på spl. Jeg tror for min egendel at motivasjonen har alt å si, det å vite at du jobber mot å bli utdannet sykepleier er noe å strekke seg mot!

 

Jimbo.

Link to comment
Share on other sites

Matten er kun pluss, minus, dele og gange, ingen vanskelige formler osv -og man får bruke kalkulator :) Enkel matte :)

Naturfag og kjemi på vgs er noe helt annet enn anatomi og sykdomslære ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Molak

Takk for svar :-)

Har lest litt rundt på nettet også, og jeg er nok ganske sikker på at jeg kommer til å ende opp på sykepleien. Men nå gjenstår bare spm om jeg orker og har motivasjon nok til å begynne til høsten, eller om jeg skal jobbe et år.. Vansklig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns du bare skal hoppe i det hvis du er interessert i faget!

Jeg har gjort veldig mye forskjellig, og føler meg som en evig student, men til høsten skal jeg begynne på siste året på sykepleien, og trives bedre enn noen gang:) Dette er virkelig det jeg ønsker (og jeg har prøvd meg på flere andre yrker). Jobber nå 3.hver helg ++ på et sykehus og storkoser meg med det. Jeg gikk yrkesfaglig på vgs, og tok studiekompetanse som privatist. Du klarer det du vil klare:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Molak

Tusen takk for svar!

Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å havne på sykepleien uansett, men nå må jeg bare bli enig med meg selv om jeg skal ta et fri år eller starte rett på skolen. Blir spennende og se til høsten hva det blir :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy